قدس آنلاین- طیبه مروت: دکتر عماد آبشناس با بیان اینکه اعتراض مردم کرمانشاه به مسأله بیکاری و فقر در دیدار با رئیس‌جمهور نشانه یک خیزش اجتماعی است، گفت: مردم بعد از اجرایی‌شدن برجام توقع رفع مشکلات اقتصادی را داشتند. این توقع نیز به‎واسطه وعده‌هایی بود که توسط رئیس‌جمهور به مردم داده شد. اما اکنون و پس از گذشت یک سال از اجرای برجام هنوز مشکلات به قوت خود باقی است لذا موجب ایجاد اعتراض مردمی شده است.

 عقب‌گرد در کابینه «ژنرال‌ها»

این تحلیلگر مسایل سیاسی نشر فیش‌های حقوقی نجومی را باعث آزردگی مردم دانست و بیان کرد: انتشار فیش‌های حقوقی نجومی و غیرمتعارف در حالی رخ داد که بخشی از جوانان جامعه بیکار هستند، دولت مزایای کارمندان را قطع کرده و و در برخی ادارات کارمندان قراردادی از کار بیکار شده‌اند. این در حالی است که یک نفر حقوقی دریافت می‌کند که می‌توان با آن حقوق، 400 نفر را استخدام کرد. طبیعی است که این مسأله باعث واکنش مردم بشود.

وی افزود: اگر آقای روحانی تمایل دارد تا برای دور بعدی ریاست‌جمهوری نامزد بشود، باید در فرصت یک ساله باقیمانده یک طرح اقتصادی بزرگ را اجرا کند تا فشارهای اقتصادی که بر مردم تحمیل شده، رفع شود.  

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به حلقه یاران و مشاوران رئیس‌جمهور، اظهار کرد: متأسفانه حلقه یاران و مشاوران دکتر روحانی یا از جامعه دور هستند یا واقعیت‌های جامعه را به ایشان منتقل نمی‌کنند. در حالی که وظیفه مشاور این است که واقعیت‌های موجود جامعه را هرچند که تلخ باشد، به رئیس‌جمهور منتقل کند تا او بتواند تصمیم درستی برای رفع مشکلات و نارضایتی مردم اتخاذ کند. تداوم این روند قطعاً برای ادامه کار دکتر روحانی مفید نخواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی از انتقاداتی که در ابتدای ریاست‌جمهوری آقای روحانی بر ایشان وارد شد، استفاده از افراد بازنشسته بود. اما ایشان بر این امر پافشاری کردند و بر این باور بودند که شرایط مملکت، شرایط آزمون و خطا نیست و باید از «ژنرال‌ها» برای تحقق اهداف دولت استفاده کرد. ولی در این 3 سال ما هیچ تأثیری از حضور ژنرال‌ها در دولت روحانی ندیده‌ایم بلکه در بعضی حوزه‌ها عقب‌گرد هم داشته‌اند.

عماد آبشناس در ادامه، افزود: دولت اگر می‌خواهد چابک عمل کند و با مردم ارتباط مستقیم داشته باشد، باید از مدیرانی و مشاورانی استفاده نماید که خود را از متن و بطن مردم بدانند.

این استاد دانشگاه با اشاره به سیاست متهم‌کردن دولت‌های پیشین به جای رفع مشکلات مردم، آن را فرافکنی دولت عنوان کرده و خواستار اعلام عملکرد دولت به جای متهم‌سازی دیگران شد. وی افزود: بیش از 3 سال است که دولت روحانی روی کار آمده است. اکنون مردم خواهان بیان عملکرد دولت دهم هستند نه بیان خطاهای دولت‌های پیشین.

وی با بیان اینکه همه دولت‌هایی که در دیگر کشورهای دنیا روی کار می‌آیند، در همین مدت مشابه اقدامات ارزنده‌ای برای تحول در کشور خود انجام می‌دهند، گفت: اگر دولتی موفق باشد، به بیان و بزرگنمایی ناکارآمدی دولت‌های پیشین نیازی ندارد.

دکتر آبشناس در خاتمه، تأکید کرد: دکتر روحانی باید آن دسته از اطرافیانی که فعالیت‌هایش ایشان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند را حذف کند تا در یک سال باقیمانده از عمر دولت دهم شاهد پیشرفت و تحول در کشور باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    در مورد استخدام بازنشسته گان که عملاً در کابینه خود ایشان اتفاق افتاده از افراد مسن با ثروتهای افسانه‌ای بعضافه استخدام تاجر مدیر با حقوقهای نجومی بجای استخدام افراد متعهد و دلسوز و همچنین ریخت و پاشهای آنچنانی دولتی را هم نباید فراموش کرد بعضافه سه برابر شدن قاچاق کالا که به تنهایی رکود 80 درصدی را حاصل کرده و مواردی دیگر، پس بنابراین نه تنها دولت نمیتواند بلکه نمیخواهد اقتصاد کشور درست شود! کسانی که به دولت بعنوان درآمد نگاه میکنند برای خدمت به مردم نیامده اند و متاسفانه در جامعه هنوز این روش شناسایی نشده تا با آن برخورد شود مقصر اصلی خود ما مردم هستیم که بلد نیستم نیازهایمان را از مسولین طلب کنیم و آنهم شفافیت است که البته در بیشتر مواقع جرم به حساب می‌آید و البته انتخاب افراد اصلح میباشد که همچنان در بی خبری بسر میبریم وسلام.