قدس آنلاین: مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، آموزش پناهگیری و تخلیه اضطراری با حضور مردم روستاهای باباامان، حمید، چهارخروار، کوه کمر، پیغو، جمی، کلاغ آشیان و چناران شهر شهرستان بجنورد با هدف آمادگی اهالی مناطق روستایی در برابر حوادث طبیعی به ویژه زلزله، اجرا شد.

آموزش پناهگیری و تخلیه اضطراری هنگام وقوع زلزله در روستاهای بجنورد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،شکوری افزود: روستاییان در این آموزشها نحوه پناهگیری صحیح و انتخاب منطقه امن در هنگام و بعد زلزله، ایمن سازی و رعایت نکات ایمنی، تهیه تجهیزات و امکانات موردنیاز خانواده ها برای مواقع اضطراری، آموزش استفاده از وسایل کیف کمکهای اولیه را فرا گرفتند.

وی اظهار داشت: مربیان کمکهای اولیه ضمن تأکید بر تهیه کیف کمکهای اولیه ، آموزش امدادوکمکهای اولیه را به روستاییان توصیه کردند.
وی ادامه داد: مربیان جمعیت هلال احمر همچنین نحوه خروج از منطقه آسیب به ویژه در اماکن عمومی و رعایت حال کودکان و افراد مسن و کهنسال ، توصیه به اجرای فرضی پناهگیری و خروج اضطراری با همکاری اعضاء خانواده و انتخاب محلی برای حضور افراد خانواده پس از حوادث احتمالی را آموزش دادند.
 

شکوری افزود: این آموزش با حضور بیش از 20 مربی امدادوکمکهای اولیه در8 روستای شرق شهرستان بجنورد برگزار شد که مرحله نخست آموزش عمومی همگانی در برابر حوادث طبیعی با شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر در جمعیت هلال احمر استان است

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.