تدابیر و راهبردهای گروه های تکفیری و استراتژیک آنها برخاسته از مدیریتی کارآزموده و باتجربه و اتاق فکر بسیار قوی و تئوریسین های کارکشته است و امکان ندارد خودشان اینها را طراحی کرده باشند.

 منبع تامین بودجه و نقشه های تکفیر / چرا ماهواره و اینترنت را از داعش نمی گیرند؟!

به گزارش قدس آنلاین، در پی تشدید هراس ‌افکنی از اسلام از سوی غرب و عمال آن ها، با دو کارشناس به گفت و گو نشسته ایم؛ گفت و گوی شبستان را در خصوص چرایی این اسلام هراسی و تشدید آن می خوانید:

 

نچیدن دُم تروریست ها از سوی غرب نشانگر حمایت از آنهاست

حجت الاسلام مجید حکیم الهی، معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی (ص) العالمیه در این باره اظهار کرد: اسلام هراسی، پدیده تازه و جدیدی نیست و مسبوق به سابقه بوده و به ویژه در کشورهای عربی این مساله با اشکال مختلف جلوه گری می کرده و حتی اگر این رفتارهای تروریستی و جنایت در خاورمیانه هم وجود نداشت، باز هم شاهد پدیده اسلام هراسی در غرب بودیم.

 

وی ادامه داد: اما با توجه به این که این کشورها هر روز با ابزار جدید و روش های نو برای اسلام هراسی زمینه چینی می کنند لذا به نظر می رسد یکی از عوامل توسعه، رشد و گسترش این گروهک های تروریستی، غربی ها هستند که با هدف ایجاد اسلام هراسی به حمایت غربی و پشتیبانی لجستیکی و راهبردی از گروه های افراطی ادامه دهند.

 

این کارشناس کلام و نویسنده کتاب "اسلام و جریان های تکفیری" تاکید کرد: بدیهی است اگر غرب بخواهد از رشد و گسترش گروه های افراطی جلوگیری کند، ظرف مدت کوتاهی می تواند این کار را انجام دهد همچنان که امروز اگر کمترین مبلغی بخواهد در دنیا جا به جا شود، بانک های غربی از این نقل و انتقال آگاه بوده و می توانند مانع تراشی کنند اما ما شاهد هستیم که مبالغ هنگفتی در اختیار گروهک های تروریستی قرار می گیرد و دلارهای بسیاری از کشوری به کشور دیگر و از بانکی به بانک دیگر منتقل می شود بدون آن که مشکلی برای تروریست ها پیش آید!

 

وی اضافه کرد: سلاح های پیشرفته ای که در اختیار گروهک های تروریستی است، سلاح هایی نیست که بتوان آسان آن ها را پیدا کرد، بنابراین بدیهی است این سلاح ها با حمایت و پشتیبانی غربی ها در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام حکیم الهی مساله سوم را مدیریت راهبردی حرکت های تروریستی و تکفیری خواند و گفت: تدابیر و راهبردهای گروه های تکفیری و استراتژیک آن ها برخاسته از مدیریتی کارآزموده و با تجربه و اتاق فکر بسیار قوی و تئوریسین های کارکشته است و امکان ندارد نقشه های راهبردی و استراتژیک گروه های تکفیری توسط خود آن ها طراحی شده باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یقینا اتاق های فکر قوی پشت این طراحی ها قرار دارد لذا خودِ غرب به توسعه گروه های ترویستی از نظر کمیت و کیفیت می پردازد و به گسترش دامنه فعالیت آن ها دامن می زند و از این توسعه عملکرد فعالیت های ترویستی اهدافی را دنبال می کند.

 

معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعة المصطفی (ص) العالمیه افزود: از سوی دیگر متاسفانه برخی از کشورهای منطقه به دلیل اهداف و اغراض سیاسی، کنشگرانِ سیاست های غرب شده و از ابزار مذهب برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می کنند و توانسته اند با بهره گیری از اعتقادات و باورهای مذهبی جوانان، آن ها را ابزار دست اهداف ناصحیح خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام حکیم الهی در پایان تاکید کرد: متاسفانه، جهل و ناآگاهی برخی علمای این کشورها و نیز نادانی تعدادی از جوان های مسلمان، بر انجام فعالیت های تررویستی و توسعه آن کمک کرده است در نتیجه می توانیم ادعا کنیم که مثلثی با سه ضلع تشکیل شده که یک ضلع آن سیاست ها و اهداف غرب و اسراییل است، ضلع دوم آن حکومت های مرتجع منطقه با بهره گیری از عامل مذهب و ضلع سوم آن جهل و نادانی برخی علما و جوانان مسلمانان است؛ بنابراین، وقتی این سه محور دست به دست هم دهد، نتیجه اش ویرانی، اسلام هراسی و مشوش کردن چهره اسلام است.

 

جنایات داعش با استراتژیک تعریف شده غرب همخوانی دارد

این گزارش می افزاید: حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خارومیانه نیز در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: یک استراتژیک تعریف شده ای از سوی غرب و آمریکا وجود دارد و آن ارائه چهره خشن از اسلام ناب محمدی است که در این خصوص از هیچ تلاش و جنایتی فروگذاری نمی کنند.

 

وی ادامه داد: در این راستا گروهک های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره و جیش الاسلام که همه دارای شاکله های ظاهری اسلامی هستند و حتی نمادهای اسلامی را با خود حمل می کنند، این گروه ها ساخته و پرداخته غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی هستند که در حقیقت هدف آنها نابودی اسلام و به نمایش گذاشتن چهره ای جعلی و خشن از این دین است تا بتوانند در آینده شرایطی فراهم کنند که کشورهای اروپایی مسلمانان را طی یک دهه آینده به بهانه گرایش به گروهک های تروریستی اسلامی از اروپا اخراج کنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: لذا مقدماتی که امروز در منطقه در حال رخ دادن است، یعنی گسترش گروه های تروریستی در خاورمیانه، به دلیل آن است که در حقیقت کشورهای غربی بتوانند چنین مانور دهند که اسلام واقعی همین است که داعش در حال پیاده سازی آن است؛ بنابراین، با کمک ها و حمایت های مختلف از جمله فضای مجازی، اقدام به انتشار فیلم و تصاویر و کلیپ های کشتار مردم و ترورهای گوناگون می کنند و غربی ها نیز به این مساله دامن می زنند که اسلام واقعی همین است!

 

وی با یادآوری این که امروز بهترین امکانات تبلیغاتی در اختیار گروهک های تروریستی است، بیان کرد: در این راستا شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و رسانه های مختلف در اختیار داعش و جبهه النصره و فتح الاسلام و ... است که مدیریت این فضا در اختیار غربی ها بوده و آن ها این ابزارها را در اختیار دارند.

 

هانی زاده در ادامه با طرح این پرسش که چگونه غرب و کشورهای غربی که فضای مجازی را در اختیار دارند نمی توانند این فضا را در خصوص برخورد با فعالیت داعش و گروه های تروریستی دیگر کنترل و مدیریت کنند؟!، گفت: این رویکرد کاملا آشکار می کند که غرب تمامی امکانات از جمله فضای مجازی را در اختیار تروریست ها قرار داده تا در پیشبرد اهداف خود از جمله نشان دادن چهره خونریز از اسلام موفق باشد.

 

به گفته این کارشناس سیاسی مطابق با آمار رسمی تا کنون عربستان سعودی 36 میلیارد دلار در اختیار گروهک های تروریستی داعش و جبهه النصره قرار داده است تا آنها کمر به نابودی اسلام واقعی ببندند و در این راستا حتی از پاره کردن شکم زنان و دختران و بریدن سر کودکان و آتش زدن مردم – اتفاقاتی که اخیرا در فلوجه و شمال حلب رخ داده – دریغ نمی کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.