قدس آنلاین: طلاب جوان یک دوره شرح زندگانی این مرد را بخوانید و سعی کنید بروجردی‌های جدیدی را تحویل جامعه بدهید زیرا حوزه‌های شیعه نباید از تربیت بروجردی‌ها عقب بماند.

توصیه شیخ حسین انصاریان به طلاب جوان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، شب گذشته ۲۹ تیرماه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی در مسجد اعظم قم گفت: قرآن مجید محصول علم و حکمت و دانش بی‌نهایت خداوند مهربان است و روایات نیز محصول همان علم و حکمت است و هر دو سراسر عامل هدایت است.
وی با بیان اینکه قرآن کریم مبین حقایق عالم هستی و روایات نیز مبین این حقایق هستند گفت: امام صادق(ع) در روایتی خطاب به برید عجلی فرمودند که به مخبتین بشارت بهشت را بده و البته تو نیز از مخبتین هستی و این چه مقام بلند و رفیعی برای شیعه است که امامش چنین وعده‌ای را به آنان داده است.
انصاریان اظهار کرد: در این روایت به «معروف» اشاره شده و معروف انصاف، عدالت، مهر و مهربانی و بخشش و ... است و جامع همه این معانی، ارزش‌هاست که خداوند به بنده مومن خود، هدیه می‌دهد یعنی خداوند آنقدر مومن عشق و علاقه و نظر و محبت دارد که در دنیا به او همه ارزش‌ها و معروف‌ها را هدیه می‌دهد.
انصاریان افزود: در روایت داریم که خداوند فرمود من هر بنده‌ای را خلق کنم به خاطر شایسته بودنش او را هدایت می‌کنم البته اگر خودش هم لیاقت نشان بدهد و او را جواد و سخی و کریم و دور از بخل نگاه می‌دارم و آیت الله بروجردی چنین شخصیتی بود.
وی اظهار کرد: آیت‌الله بروجردی از سن کودکی مومن بوده است؛ مومن لایق هدایت الهی و مومنی را که خدا در کودکی و نوجوانی به او لیاقت و شایستگی داده است چه جایگاهی دارد.
این خطیب برجسته تصریح کرد: آیت‌الله بروجردی امور پسندیده و ارزش‌هایی مانند انصاف و عدالت و خلوص و صفا و پاکی را گرفت و قبول کرد و جون مومن واقعی بود مانعی میان او و خدا که گناه است نبود به همین دلیل هم به این درجه رسید.
وی ادامه داد: در مراسم تشییع ایشان در آن شرایط که وسیله نقلیه وجود نداشت ۲۰۰ هزار نفر شرکت کردند که اگر امروز این تشییع برگزار می‌شد ۲۰ میلیون نفر در آن حاضر می شدند.

فخر شیعه
انصاریان بیان کرد: آیت الله بروجردی نه تنها خود را تربیت کرد بلکه این ارزش‌های وجودی را به شاگردان خود نیز منتقل کرد و آن را در فضای دنیای اسلام رشد داد.
وی تاکید کرد: آیت‌الله بروجردی مایه افتخار شیعه، قدرت و آبرو برای او بود و در زمینه فقه باب‌های جدیدی را روی فقه شیعه گشود.
انصاریان اظهار کرد: در وصف وی گفته شده است که گاهی نماز ظهر و عصر او یکساعت طول می‌کشید چون نمازش از روی تکلیف نبود بلکه از روی لقاء به معشوق عبادت می‌کرد و نماز می‌خواند.
وی افزود: دیگر نباید منتظر باشیم تا زمان امثال بروجردی را به ما تحویل دهد البته مردم آن دوره نیز لایق ایشان بودند زیرا خداوند سرمایه اختصاصی خود را ارزان و مفت به کسی نمی‌دهد بلکه مردم لیاقت نشان دادند و خداوند هم امثال وی را به آنان هدیه کرد.
انصاریان گفت: طلاب جوان یک دوره شرح زندگانی این مرد را بخوانید و سعی کنید بروجردی‌های جدیدی را تحویل جامعه بدهید زیرا حوزه‌های شیعه نباید از تربیت بروجردی‌ها عقب بماند.
وی تاکید کرد: بروجردی با خدا زندگی می‌کرد و نه با موبایل و زر و زیور دنیا و او با اهل بیت(ع) انس داشت و نه با بیگانگان از پروردگار.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.