نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره ویژه‌خواری‌های «حسین فریدون» گفت:‌ مسئولان قوای سه‌گانه باید اولین کسی باشند که در جهت جلوگیری از مشکلی که اقوام‌شان ایجاد کرد‌ه‌اند، اقدام کنند.

انتقاد یک نماینده اصلاح طلب از رئیس جمهور!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 30 تیر) پارلمان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره ویژه‌خواری «حسین فریدون» دستیار و برادر رئیس‌جمهور با انتقاد از  فساد ایجاد شده توسط چنین افرادی، گفت: ما در این کشور از هر اقدامی در راستای فسادزایی و مقابله با کسانی که باند فساد تشکیل داده‌اند، از هر جناح و حزبی که باشند، حمایت می‌کنیم.

وی افزود: یکی از نکات مهم مبارزه با فساد این است که این موضوع نباید سیاسی شود و شائبه سیاسی بودن پیدا کند چرا که خود این موضوع و سیاسی‌بودن مبارزه با فساد مانعی برای مبارزه با آن است و موجب به نتیجه نرسیدن کار می‌شود؛ یا اینکه شائبه سیاسی بودن آن به کار غلبه پیدا می‌کند.

حضرتی در پاسخ به سئوال دیگری درباره دستگیری رستگار سرخه مدیرعامل معزول بانک ملت که به دستور قوه قضائیه از سوی سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد، تصریح کرد: آرزو می‌کردم که اطلاعات سپاه وارد این موضوع نمی‌شد و قوه قضائیه خودش در این زمینه اقدام می‌کرد. البته حتما یک موضوع حاد و ویژه امنیتی پشت این قضیه بوده که اطلاعات سپاه وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما از هر اقدامی در راستای مبارزه با فساد و باندهای فسادی که منافع ملی و بیت‌المال را به خاطر انداخته‌اند، حمایت می‌کنیم، گفت: توصیه ما به همه دست‌اندرکاران در قوای سه‌گانه این است که مجموعه کشور را به افرادی که به شکلی منتسب به آنها هستند، وصل نکنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مسئولان قوای سه‌گانه و دست‌اندرکاران باید اولین کسی باشند که در جهت تبری جستن و جلوگیری از مشکلی که اقوامشان ایجاد کرد‌ه‌اند، اقدام کنند.

حضرتی ادامه داد: در بحث فیشهای حقوقی نجومی برخی به‌گونه‌ای اقدام کردند که ابتداً دولت را به چالش بکشند. به نظرم در این راستا (ویژه‌خواری حسین فریدون) باید منافع ملی و مصالح مملکت باید رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کودتای ترکیه اشاره کرد و گفت: عکس‌العمل دولت و وزارت خارجه در این باره درست و به جا بود.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: قوی‌ترین احتمال بر این است که این آخرین تلاشهای نظامیان ترکیه در جهت بازگشت به قدرت بوده باشد.

حضرتی با رد احتمال دست داشتن فتح‌الله گولن در این کودتا، گفت: معتقد نیستم که از صفر تا صد طراحی این کودتا را آقای اردوغان انجام داده باشد؛ آقای اردوغان شاید هم اگر از وقوع کودتا اطلاع داشت سوار بر حرکت شد و با زرنگی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید در هیئت عالی نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و گفت: آقای وکیلی در حوزه مطبوعات سابقه و اطلاعات خوبی دارد و به روز است و نماینده تهران نیز  هست. لازم است از انتخاب خوب نمایندگان تشکر کنم چون در هیئت عالی نظارت بر مطبوعات موضوعات فوق‌العاده سرنوشت‌سازی مطرح می‌شود و قانون هیئت نظارت بر مطبوعات به گونه‌ای است که صاحبان نشریات را دعوت نمی‌کنند و بدون آنکه از او بپرسند در جهت تعطیلی نشریه اقدام می‌کنند لذا حضور یک آشنا به کار و درد آشنا با مطبوعات می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با انتقاد از عدم گزارش دولت در یکسالگی برجام، تصریح کرد: جا داشت دولت محترم از نتایج ملموسی که در این یکسال نصیب کشور شده است گزارشی دقیق و نمایی درست ارائه دهد اما متأسفانه دولت در این زمینه همچنان قصور دارد و دستگاه‌ تبلیغاتی و رسانه‌ای‌اش همچنان خوابیده و بی‌انگیزه است.

حضرتی ادامه داد: از آن طرف مخالفین داخلی در جهت تخریب برجام و کمرنگ نشان دادن دستاوردهای آن از تلاش شبانه‌روزی فروگذار نیستند. همانطور که در آمریکا مخالفین برجام، صهیونیستها و سعودیها در تلاش هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نطق امروز رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:‌ جا دارد مجلس به صورت جدی‌تر در جهت مقابله با کسانی که کارشکنی کرده و هر روز طرحی در کنگره‌ آمریکا در مقابله با برجام تصویب می‌کنند پیامی ویژه دهد و صحبت‌های امروز آقای لاریجانی نیز کاملا بجا و درست بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.