قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظایف شهرداری در حوزه اجتماعی و حمایت از درماندگان، گفت: طبق مصوبه قبلی شورا، شهرداری تبریز مسوول تامین هزینه‌های جاری مرکز ماده ۱۶ است و نباید در این زمینه شاهد کم‌کاری شهرداری باشیم.

 کم‌کاری شهرداری تبریز قابل قبول نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: در حال حاضر با انجام یک‌سری اقدامات و ایجاد و راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان، شهرها و روستاهای استان از وجود معتادان متجاهر خالی شده است و درصدد هستیم با ادامه فعالیت‌های خود و تاکید بر موضوع مهم پیشگیری، مبارزه با مواد مخدر را گسترده‌تر و ریشه‌ای‌تر ادامه دهیم.


وی افزود: با تحقق جمع‌آوری معتادان متجاهر باید به سمت پیشگیری قبل از اعتیاد برویم تا هزینه‌های درمان را کاهش داده و در آینده با فرهنگ‌سازی در میان آحاد مردم به سمت جامعه‌ای عاری از موادمخدر پیش برویم که این آرزوی قلبی من و تمام مدیران استان است.

جبارزاده با بیان اینکه سیاست مصون‌سازی استان از موادمخدر را با انگیزه بیشتر و با وسعت بیشتر ادامه می‌دهیم، تاکید بر مباحث آموزشی و آگاه‌سازی رسانه‌ای آحاد مردم را از پیش‌نیازهای این مهم بیان کرد و خواستار مشارکت و کمک بیش از پیش رسانه‌های استان در این زمینه شد.

وی، موفقیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی را ناشی از همدلی، همگرایی و هماهنگی بین اعضا و دستگاه‌های مختلف انتظامی، قضایی و سایر نهادها دانست.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظایف شهرداری در حوزه اجتماعی و حمایت از درماندگان، تاکید کرد: طبق مصوبه قبلی شورا، شهرداری تبریز مسوول تامین هزینه‌های جاری مرکز ماده 16 است و نباید در این زمینه شاهد کم‌کاری شهرداری باشیم.

جبارزاده، خدمت به معتادان درمانده را وظیفه مهم و رسالتی سنگین برعهده همه مسوولان برشمرد و با بیان اینکه این معتادان جزو محروم‌ترین و نیازمندترین اقشار جامعه هستند، گفت: کمک به این دسته از افراد جامعه علاوه بر وظیفه اداری، اجر معنوی دارد و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باید در این زمینه تلاش‌های شبانه‌روزی کنند زیرا که این شورا با سایر شوراها و کارگروه‌ها تفاوت‌های اساسی دارد.

وی، بازگرداندن یک نفر از معتادان به آغوش گرم خانواده را بهترین هدیه مادی و معنوی خدمت‌گزاران مردم در عرصه مبارزه با موادمخدر دانست و یادآور شد: نباید در این مسیر مقدس اندکی از انگیزه‌هایمان کم شود و باید بدانیم که کار ما تازه شروع شده است و باید با انگیزه و همت مضاعف برای ریشه‌کنی پدیده شوم اعتیاد تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش میزان کشفیات موادمخدر در استان نسبت به سال گذشته، گفت: این موضوع دلیل بر کم‌کاری دستگاه‌های مسوول نیست، بلکه نشانه ناامن بودن فضای استان برای قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر است و اگر فضا برای این افراد ناامن شود طبیعی است که عرضه و به دنبال آن کشفیات مواد مخدر کاهش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.