قدس آنلاین- تبریز: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تأکید بر ضرورت رفع مشکل ساختاری و مالی گروه ماشین‌سازی تبریز گفت: بسیاری از کارگران این کارخانه عظیم در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

ساعی: بلاتکلیفی کارگران ماشین‌سازی تبریز کی تمام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، زهرا ساعی اظهار داشت: تذکر بنده به آقای طیب نیا و رئیس مجمع سازمان خصوصی‌سازی است با توجه به اصل 44 قانون اساسی واحدهای تولیدی دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گروه خودروسازی تبریز نیز از این اصل مستثنی نیست، ولی انتظار ما این است که هرچه زودتر این کارخانه عظیم و باسابقه که از صنایع مهم و مادر استان آذربایجان و کشور است را با کارگران زحمتکش بسیاری که دارد از بلاتکلیفی خارج کنیم.

وی افزود: درحال حاضر با گذشت قریب به 3 سال از بحث واگذاری و مراحلی که طی شده امروزه این واحد تولیدی استرات‍ژیک دچار مشکلات عدیده ساختاری و مدیریتی است به طوریکه درسال گذشته این واحد به صندوق فولاد واگذار شد و صندوق برای رد دیون در پایان سال آن را به خزانه واگذار کرد و از این رو بدون داشتن مدیریت کارآمد در حال ورشکستگی و بحران است.

ساعی ادامه داد: نزدیک به دو ماه است که کارگران زحمتکش کارخانه حقوقی دریافت نکرده‌اند. اخیرا در تصمیمی که سازمان خصوصی سازی گرفته قرار براین شده است که گروه ماشین‌سازی تبریز مجددا به صندوق فولاد واگذار شود؛ ولی سئوال بنده این است که آیا نباید واگذاری به مجموعه‌ای صورت گیرد که توان مالی لازم جهت اداره بهینه و رفع مشکلات ساختاری و اعتباری لازم را داشته باشد.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: صندوقی که طبق اطلاعات حاضر دچار بحران و مشکلات مالی عدیده است چگونه امکان رفع مسائل و مشکلات مالی مجموعه دیگر را خواهد داشت.

وی درخواست کرد با تدبیر و توجه بیشتری اقدامات لازم جهت رفع مسایل و مشکلات این کارخانه مادر کشور اقدام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.