قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، گفت: وجود امامزادگان و اماکن متبرکه در استان زمینه خوبی برای جذب گردشگران به ویژه گردشگران مسلمان است.

  اماکن متبرکه استان  زمینه خوبی برای جذب گردشگران کشورهای اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با قایم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، افزود: این انتخاب فرصت بسیار خوبی برای کل استان است و ما بنا داریم کل استان را برای این مهم آماده کنیم.

وی با اشاره به این که برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی یکی از برنامه‌های اجرایی تبریز 2018 است، گفت: هر یک از اماکن متبرکه و امامزاده‌ها دارای معماری متفاوت با یکدیگر هستند که این تفاوت برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و دیدنی است.
جبارزاده از مدیران اوقاف خواست چند امامزاده را جهت بازدید گردشگران مهیا کرده و در کنار آنها نیز محل اسکان در نظر گرفته شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است، گفت: تا کنون چندین طرح اجرا شده در بخش کشاورزی، صنعت و معدن استان توسط وزارت کشور به عنوان اقدامات الگو به دیگر استان‌ها ابلاغ شده است.
وی گفت: می‌توان از این فرصت در بخش اوقاف و امور خیریه نیز استفاده کرد و با برنامه ریزی و اقدامات موفق الگوهای عملیاتی خوبی را به دیگر استان ها معرفی کنیم.
جبارزاده با اشاره به این که سال گذشته در ایام اربعین حسینی، استان آذربایجان شرقی با برپایی موکب جوانان علی‌اکبر(ع) در مرز شلمچه از زایران پذیرایی کرد، افزود: در این موکب برای 500 هزار نفر خدمات مختلف پزشکی، فرهنگی و غذای گرم ارایه شد.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز آماده‌سازی مرز شلمچه به استان آذربایجان شرقی سپرده شده و مجموعه اوقاف به عنوان عضو این ستاد می‌تواند کمک‌های مادی و معنوی بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.
قایم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار با تاکید بر تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی، گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از اصول مشترک برای همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه دستگاه‌ها است.
عبدالرضا عابد اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سازمان اوقاف تدوین و هدف‌گذاری‌های راهبردی انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به این که ستادهای اربعین به زودی تشکیل می شوند، نسبت به مشارکت بیشتر اوقاف در ستاد اربعین و خدمات‌رسانی به زایران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.