مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به فعالیت ۳۰۰ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در استانبول ترکیه گفت: راه‌اندازی دو مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در کلانشهر تهران قطره آبی در کویر بی‌قرآنی است.

دو مدرسه حفظ  قطره آبی در کویر بی‌قرآنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه اولین مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان تهران شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه تهران و مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بدون حضور مسئولان قرآنی کشور در تالار رودکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان طی سخنانی درخصوص مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن گفت: این مدارس توسط مؤسسه بیت‌الاحزان و با همکاری بیت‌الزهرای نیروی دریایی سپاه پاسداران در سطح تهران راه‌اندازی شده است.

تاریخچه مدارس حفظ مؤسسه بیت‌الاحزان

وی درخصوص مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: ایده راه‌اندازی مدارس حفظ قرآن از حدود 11 سال قبل در دهستانی از توابع استهبان فارس شکل گرفت و حقیر به همراه تعدادی از دوستان زمانی که دیدیم داوطلبانی برای حفظ قرآن وجود دارند اما فضایی برای این کار برای آنها فراهم نشده است به فکر راه‌اندازی این مدارس افتادیم.

مدارس حفظ از خانه‌ای روستایی تا گسترش در 9 نقطه

وی افزود: در آن زمان یک خانه کوچک روستایی در نظر گرفتیم و کار حفظ این عزیزان آغاز شد و در فاز اول مدارس 10 نفر حافظ کل قرآن شدند و خداوند توفیق داد این مدارس سال به سال از نظر کمی و کیفی گسترش پیدا کردند تا جایی که امروز 4 مدرسه در استهبان یک مدرسه در مشهد، یک مدرسه در فسا، یک مدرسه در شیراز و هم اکنون هم دو مدرسه در شهر تهران راه‌اندازی شده است.

شاهسونی درخصوص فعالیت‌های مدارس حفظ قرآن بیت‌الاحزان گفت: در این مدارس به جز موضوع حفظ قرآن آموزان در زمینه دیگری مانند تجوید، ترتیل و مفاهیم قرآن تحت آموزش قرار می‌گیرند و یکی از برنامه‌های اصلی مدارس تخلق به اخلاق قرآنی است.

بکارگیری قرآن آموزان بیت‌الاحزان

مدیر موسسه بیت‌الاحزان درخصوص مربیان و کارکنان مدارس و شعب این مؤسسه گفت: افرادی که در مدارس و شعب مؤسسه امروز در قالب استاد و مدیر فعالیت می‌کنند همان قرآن آموزان و پرورش یافتگان مدارس حفظ هستند که توسط مؤسسه مجدداً به کارگیری شده و از آنها در راه‌اندازی شعب و مدارس جدید استفاده می‌شود.

پذیرش 300 قرآن آموز در مدارس شبانه‌روزی

شاهسونی درخصوص مدارس حفظ استان تهران گفت: امسال با کمک و مساعدت نیروی دریایی سپاه خصوصاً سرکار خانم مؤمن دو مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در تهران راه‌اندازی شد و حدود هزار نفر برای شرکت در این مدارس ثبت‌نام کردند اما پس از مصاحبه و آزمون‌های ورودی حدود 300 نفر برای حضور  در این مدارس گزینش خواهند شد.

راه‌اندازی اولین مدارس حفظ در تهران پس از 37 سال از پیروزی انقلاب

شاهسونی با انتقاد از مسئولان فرهنگی کشور به خاطر عدم توجه به قرآن کریم گفت: امروز پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی نخستین مدارس حفظ قرآن در تهران راه‌اندازی شده است. چندی پیش تحقیقات یکی از دوستان درباره فعالیت‌های قرآنی کشور ترکیه را مطالعه می‌کردم که متوجه شدم فقط در شهر استانبول ترکیه بیش از 300 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن وجود دارد اما در کشور ما تاکنون گام چندانی برای این کار برداشته نشده است.

وی با اشاره به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما 10  میلیون حافظ داشته باشیم کشور فولادین و نفوذناپذیر می‌شود و ایشان در سخنان دیگر خود باز هم تأکیداتی بر حفظ قرآن داشتند اما متأسفانه کار چندانی که در خور شأن قرآن کریم و دستورات رهبر معظم انقلاب باشد انجام نشده است.

کلانشهر تهران نیازمند مدارس متعدد است

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان راه‌اندازی دو مدرسه در کلانشهر تهران را بسیار ناچیز دانست و گفت: امروز دو مدرسه حفظ قرآن در تهران راه‌اندازی شد اما سؤال اینجاست که آیا حد کلانشهری مانند تهران همین دو مدرسه است. امیدوارم مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور کمی بیشتر به این موضوع توجه کنند و با حمایت از چنین فعالیت‌هایی راه را برای تربیت هر چه بیشتر حافظان قرآن هموار کنند.

آغاز بکار طرح رحله با بیش از 1700 قرآن آموز

شاهسونی از افتتاح طرح رحله ویژه حفظ 4 جز قرآن کریم خبر داد و گفت: طرح رحله از حدود دو هفته قبل کار خود را آغاز کرده و حدود هزار و 700 نفر در این طرح مشغول حفظ قرآن هستند. البته این تعداد هم در قیاس با عدد 10 میلیون بسیار ناچیز است اما در کویر بی قرآنی این اعداد اعداد خوبی به نظر می‌رسند.

پوشش سالانه 20 هزار نفر توسط مؤسسه بیت‌الاحزان

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: بیت‌الاحزان 20 سال قبل کار خود را در یک روستا آغاز کرد و امروز شعب این مؤسسه در استان‌های مختلف گسترده شده و سالانه حدود 20 هزار نفر تحت پوشش مؤسسه بیت‌الاحزان قرار می‌گیرند. امید است در آینده بتوانیم گام‌های بسیار بزرگتری برداریم و این حرکت که سرآغاز یک کار بزرگ قرآنی در سطح تهران است در جای جای کشور و حتی در خارج از کشور هم گسترش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.