مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نخبگان کشور با برنامه ریزی های منسجم و ایجاد زیرساخت های مناسب و مستحکم فرهنگی، در راستای تبلیغ و تبیین مکتب اسلام و ارزش های دینی در فضای مجازی اقدامات اساسی انجام دهند.

نخبگان برنامه‌ریزی منسجم داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت ‌الاسلام حمید برازش، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اهداف شوم سپاه کفر در فضای مجازی روشن است گفت: آنها در ورای اهداف معلوم خود در صدد هستند با ایجاد شبکه های مجازی اعتقادات، ارزش ها و باورهای جوانان را منحرف کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام دین ارزشهاست، افزود: در شرایط کنونی اوضاع فرهنگی در فضای مجازی ایجاب می ‌کند نخبگان و طراحان دلسوز کشور با برنامه ریزی های منسجم، دقیق و با ایجاد زیرساخت های مناسب و مستحکم فرهنگی، در راستای تبلیغ و تبیین مکتب اسلام و ارزش های دینی در فضای مجازی اقدامات اساسی انجام دهند.

 

برازش، به تهدیدات فرهنگی در شبکه های مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گسترش ابزارهای موجود به خصوص در بین نوجوانان و جوانان و انتشار شبهات و الگوهای ناپسند در این شبکه ها، نظارت همگانی و در برخی موارد نظارت گروهی به شدت احساس می‌شود.

 

این مسئول فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در چنین فضاهایی کاربران با تهدیدات و چالش های فرهنگی بسیاری مواجه می شوند، یاداور شد: ترویج سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی بسیار ضروری است.

 

وی گفت: در فضای مجازی با توجه به تعداد زیاد کاربران و اقشار مختلف جامعه تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

برازش، گفت: در مقابل ترویج سبک زندگی پوچ گرا و بی هدف به صورت کاملا برنامه ریزی شده از طرف جبهه کفر در این فضاهای مجازی پرطرفدار منتشر می ‌شود و ذهن جامعه را متوجه اهداف پلید خود می ‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اهمیت مشارکت های مردمی در برگزاری برنامه های فرهنگی و لزوم مدیریت صحیح در این خصوص، گفت: با توجه به گستردگی فرهنگی در ابعاد مختلف و همچنین محدودیت های مالی و انسانی دستگاه ها لازم است از قابلیت های مردمی استفاده کرد.

 

وی با بیان اینکه باید ظرفیت ها و قابلیت های موجود را احیاء کنیم، یادآور شد: هر اندازه برنامه ریزی به صورت دقیق باشد به همان میزان موفق خواهیم شد.

 

برازش، یکی از مشکلات و یا نواقص کار فرهنگی را تمرکز و یا عمده فعالیت فرهنگی برای یک یا دو قشر دانست و افزود: این در حالی است که برنامه ریزی فرهنگی باید جامع و گسترده بوده و بتواند همه اقشار را تحت پوشش قرار دهد؛ لذا در حال حاضر باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

 

این مسئول تبلیغی، به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اشاره و اظهار داشت: دشمنان با برنامه ریزی های بلندمدت و گسترده سعی در سست کردن باورها و عقاید نوجوانان و جوانان به خصوص در زمینه حجاب و عفاف دارند؛ لذا همه ما باید هوشیار باشیم و برنامه ها و راهکارهای به روز و مؤثری در این زمینه ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه حجاب و عفاف را در اولویت قرار دهیم.

 

وی به سخن مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون شک گسترش منکرات و ناهنجاری ها معلول کم توجهی به شرع مقدس و کم کاری در بیان احکام اسلامی است و اگر این غفلت و بی توجهی ادامه پیدا کند، وضعیت غیرمتعارف خواهد شد؛ لذا ما باید ابتدا سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهیم که البته قبل از آن باید بسترها و سازو کار آن را  فراهم کنیم.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در صورتی که سبک زندگی اسلامی را آن گونه که هست معرفی کنیم، شاهد گرایش روزافزون مردم خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.