قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش به وجود ۴ هزار پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش مازندران شامل تعمیر، بازسازی و جایگزینی تجهیزات اشاره نمود و گفت: اگر ساخت و ساز جدیدی صورت نگیرد، ۴۰ سال زمان نیاز است تا این پروژه ها به سرانجام برسد.

تعمیر و بازسازی پروژه های آموزش و پرورش مازندران ۴۰ سال زمان می خواهد

عسکری نیکزاد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی از وجود 162 پروژه نیمه تمامِ ساخت مدرسه در استان خبر داد و افزود : از این میان 94 مدرسه ملی و استانی، 25 مدرسه خیری و 43 مدرسه مشارکتی می باشد.

وی با اشاره به وجود 315مدرسه با قدمت بیش از 40 سال، اضافه نمود: 10 درصد این مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش مازندران چالش ها و نیاز های پیش روی آموزش و پرورش مازندران را مقاوم نبودن 11 درصد مدارس، احداث پژوهش سرای دانش آموزی، مراکز مشاوره تربیتی و شغلی و مراکز علمی، احداث ساختمان گروه های آموزشی، هوشمندسازی مدارس ، فرسوده بودن تجهیزات هنرستان ها و فرسوده بودن ساختمان اداره کل عنوان نمود.

نیکزاد از واگذاری 23 پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اغلب این پروژه ها ورزشی بوده و کاربری آنها نمی تواند تغییر کند و تملک شان در نهایت به آموزش و پرورش برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته برای توزیع شیر در مدارس استان حدود 148 میلیارد ریال هزینه شده است، یادآور شد: از این میزان 42 میلیارد ریال بدهکاریم.

نیکزاد رضایت خود را از کیفیت شیر توزیع شده در مازندران اعلام نمود و افزود: 50 وعده شیر بین تمام مدارس توزیع گردید.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امسال بخاری های نفتی از همه مدارس خارج خواهند شد، گفت: با استفاده از روش های بهینه سازی، سوخت مدارس به میزان 9 درصد کاهش یافت.

نیکزاد با اشاره به اینکه تاکنون 40 میلیارد ريال درهوشمندسازی مدارس هزینه شده است، افزود: در سالجاری نیز با اعتبار 6 میلیارد ريالی، برخی دیگر از مدارس هوشمند می شوند.

وی از توزیع سرانه 600 میلیون تومانی بین مدارس مازندران تا آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و یادآور شد: بعضی از مدارس از ظرفیت مشارکت مردمی استفاده می‌کنند و نیازی به سرانه دولتی ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.