قدس آنلاین- بیرجند: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تا دو سال آینده ۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای در سرای جعفران، آب انبار حشر، مسجد شکر و پل دوم طبس در استان راه اندازی می‌شود.

خراسان جنوبی به ۴ پایگاه اورژانس جاده ای مجهز می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، کاظم قائمی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل خراسان جنوبی در حوزه درمان کمبود نیروی متخصص است گفت: به دلیل اتمام زمان طرح‌های برخی از متخصصان در ماه‌های خرداد تا مهر امسال ممکن است استان با چالش بیشتری مواجه شود.

وی با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان رازی و رادیوتراپی در استان گفت: این بیمارستان تا بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود همچنین مقرر شد 100 درصد تجهیزات این بیمارستان را وزارت بهداشت پرداخت کند که در این خصوص هیچ هزینه‌ای متحمل دانشگاه نخواهد شد.

وی گفت: نکات قابل توجه و مثبتی 2 هفته گذشته در حوزه سلامت و آموزش استان انجام شده است که شاخص‌ترین آنها تأیید اورژانس امداد هوایی در طبس بود.

قائمی در این باره تصریح کرد: با انجام قرار داد با شرکت نفت مقرر شد تا بیماران اورژانسی طبس با اورژانس امدادی هوایی هرچه سریع‌تر به بیمارستان مرکز استان انتقال داده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تا دو سال آینده 4 پایگاه اورژانس جاده‌ای در سرای جعفران، آب انبار حشر، مسجد شکر و پل دوم طبس در استان راه اندازی می‌شود.

قائمی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه MRI طبس تصریح کرد: در خصوص راه‌اندازی  این دستگاه صحبت‌هایی انجام شده که مجوز آن به بخش خصوصی داده خواهد شد.

وی با اشاره به فعال کردن بیمارستان قبلی طبس خاطرنشان کرد: سعی شده بخش روانپزشکی این بیمارستان نیز فعال شود ،هم اکنون  حدود 20 تخت به این بیمارستان داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم درمان در استان کمبود نیروی متخصص است اظهار داشت: به دلیل اتمام طرح‌های برخی از متخصصان در ماه‌های خرداد تا مهر ممکن است استان با چالش کمبود نیروی متخصص به شکل ویژه‌تری مواجه شود.

قائمی با اشاره به اینکه مجوز بخش نازایی و باروری به دانشگاه بیرجند داده شده است یادآور شد: برای تجهیز و راه‌اندازی این بخش اعتباری حدود 2 میلیارد و 150 میلیون تومان اختصاص داده شده که باید متخصصینی در این زمینه دوره 6 ماهه‌ای را طی کنند.

وی بیان کرد: بهسازی بیمارستان ولیعصر (عج) که همراه با ریسک بالایی بود در هفته دولت افتتاح خواهد شد، این اقدام بیش از 3 میلیارد تومان هزینه داشته است.

استخدام 526 نفر در بخش درمان خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اخذ مجوز پذیرش دانشجوی تخصصی جراحی عمومی از امسال افزود: مصوب شدن رشته جراحی عمومی برای این دانشگاه به ارتقا درمان و آموزش  دانشگاه کمک خواهد کرد.

وی یادآورشد: همچنین در هیئت بورد مطرح شد که 2 دانشجوی  ph پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی فرستاده شوند تا این رشته نیز در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: تاکنون 90 درصد از اقدامات رشته‌های جدید مانند عفونی، نورولوژی داخلی مغز و اعصاب و پزشکی خانواده انجام شده که به‌زودی در این رشته ها دانشجو پذیرش خواهد شد.

قائمی اظهار داشت: امسال 23 نفر عضو هیئت علمی به دانشگاه علوم پزشکی اضافه می‌شوند که به اصلاح هیئت علمی دانشگاه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به استخدامی‌هایی که امسال انجام خواهد شد افزود:  شهریور ماه امسال آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی درباره آمار استخدامی‌ها در این آزمون گفت: حدود 526 نفر استخدامی برای بیمارستان رازی، شیمی درمانی و اورژانس جاده‌ای و سایر بیمارستان‌های استان گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه تاکنون برای افتتاح مجتمع رفاهی سلامت باغ فتح بیش از  500 میلیون تومان هزینه شده است گفت: به‌زودی این پروژه و پروژه بلوار ورودی دانشگاه تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد همچنین مبلغ 500 میلیون تومان نیز برای تکمیل استخر سرپوشیده صدف هزینه شده است.

قائمی با بیان اینکه حدود 5 میلیارد تومان نیز برای تأمین بیمارستان رازی اختصاص داده شده است بیان کرد: البته بیش از 7 میلیارد تومان دیگر نیز برای تأمین این بیمارستان نیاز است.

وی تصریح کرد: برای بیمارستان خوسف حدود یک میلیارد تومان هزینه شده که این هزینه را وزارت بهداشت به دانشگاه پرداخت کرده و هیچ هزینه‌ای متحمل دانشگاه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: توسعه بخش‌های اورژانس و دیالیز بیمارستان شهدای قاین توسط نماینده این شهر در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.