قدس آنلاین/ پروین محمدی: خراسان رضوی اولین استان در کشور است که اقدام به تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی در بیمارستان‌ها کرده و تاکنون ۶ بیمارستان با تشکیل این شورا خدمات بسیار بزرگی از سوی خیرین دریافت کرده و به بیماران نیازمند و محروم ارایه داده‌اند.

کمک خیران در ساخت بیمارستان‌ها باعث اعتماد مردمی به مراکز درمانی می‌شود

این مطلب را دکتر خدایی قائم مقام رئیس در امور مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم افتتاح و تشکیل اولین جلسه شورای مشارکت مردمی بیمارستان طالقانی در جمع خیرین عنوان کرد و افزود: خراسان رضوی به عنوان اولین استان در کشور توانسته با ایجاد شوراهای مشارکت مردم به لحاظ تکمیل بخش‌ها، بازسازی قسمت‌های فرسوده بیمارستان‌ها، خرید تجهیزات بیمارستانی و تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند کمک بزرگی به حوزه سلامت داشته و در رفع مشکلات درمانی محرومان مؤثر باشد.

وی افزود: از این رو تشکیل شورای مشارکت مردمی در بیمارستان طالقانی که بیشترین خدمت را به زائرین امام رضا(ع) و مصدومان و مجروحان جاده‌ای ارایه می‌دهد، ضرورت دارد تا برای تکمیل اورژانس و دیگر بخش‌های مورد نیاز از کمک خیرین استفاده کند.

دکتر خدایی با بیان اینکه بهره مندی از حضور خیرین تنها برای دریافت کمک‌های مالی نیست، خاطرنشان کرد: حضور خیرین علاوه بر کمک‌های مالی باعث می‌شود اعتماد مردم به بیمارستان‌ها بیشتر شده و بیماران از خدمات بهتری برخوردار شوند.

وی گفت: افزون بر آن بررسی نیازها و تعیین اولویت‌های بیمارستان‌ها نیز به عهده هیأت امنا و اعضای مشارکت مردمی بیمارستان است که در صورت اولویت با پرداخت هزینه بیماران یا ساخت همراه سرا یا تکمیل بخش‌ها و... اقدامات لازم انجام می‌شود. از این رو فرهنگسازی برای کار خیر از جمله اهداف شوراهای مشارکت مردمی در بیمارستان‌هاست.

در ادامه مهندس مستشاری یکی از خیرین دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت طی سخنانی گفت: در تمام دنیا دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی مشکلات مردم را حل کنند و بخشی به مسؤولیت‌های اجتماعی در مؤسسات خصوصی به رفع مشکلات مردم مخصوصاً در حوزه سلامت می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان طالقانی به عنوان گلوگاه مشهد و اورژانس جاده‌ای غرب مشهد اولین تصادف و اولین حادثه دیده را پوشش می‌دهد، افزود: برای رفع مشکلات این بیمارستان اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم، باید سه تا چهار سال منتظر بمانیم. بنابراین دست نیاز به سوی کسانی دراز می‌کنیم که احساس مسؤولیت اجتماعی دارند و از آن‌ها کمک می‌خواهیم، چون مشکل بیمارستان طالقانی امروز باید حل شود.

مهندس مستشاری با اظهار اینکه حضور خیرین در این جلسه یعنی باور نیاز مصدومان و محرومان، اضافه کرد: بودجه‌های دولتی نمی‌تواند کفاف نیاز بیماران و مصدومان این بیمارستان را بدهد و باید از کمک‌های مردمی استفاده شود و برای تسهیل در گردش فعالیت‌های بیمارستان تشکیل شورای مشارکت‌های مردمی ضروری است، زیرا حضور نیروی مردمی هم به کمک نیروی دولتی می‌آید و هم آن‌ها را مجبور به پیگیری تأمین نیازهای بیمارستان می‌کند.

وی با اعلام انتخاب هیأت امنا و اعضای شورای مشارکت‌های مردمی بیمارستان طالقانی اظهار امیدواری کرد، حضور خیرین در این شورا بار بزرگ درمان را از دوش مسؤولان سلامت استان بردارد و نیاز محرومان را برآورده کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.