مسئولان ارشد حزب‌الله لبنان اقدام عربستان در پیشبرد عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و برگزاری نشست‌های متوالی با سرکردگان این رژیم را جنایی بر ضد فلسطین و قدس و حرمین شریفین ارزیابی ‌کردند.

حزب‌الله: عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی جنایت بر ضد فلسطین و قدس است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی در منطقه کونین واقع در جنوب لبنان خواستار محکوم شدن عربستان سعودی از سوی اجلاس سران عربی بعد از اقدام به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی کرده و ابراز داشت که رژیم عربستان از طریق سیاست‌های هم‌گرایی و دیدار و گفتگو با دشمن صهیونیستی ، به دشمنی بر ضد فلسطین و قدس تبدیل شده که قلب عربیت و اسلام را هدف قرار داده و به حرمین شریفین توهین می‌کند. هم‌گرایی رژیم عربستان و اسرائیل خفت و خواری را برای جریان عربیت به دنبال خواهد داشت ، این در حالی است که پیروزی‌های مقاومت در جولای سال 2006 ، رویکرد عربیت را با کرامت و مجد و بزرگواری و پیروزی همراه کرد.
وی در این سخنان افزود که رئیس اطلاعات رژیم صهیونیستی چند روز قبل از طریق برخی اسناد فاش کرد که رژیم عربستان شریک تجاوز اسرائیل به لبنان در جولای سال 2006 بود و اطلاعات جاسوسی را در آن زمان به اسرائیل داده است. قاووق تأکید کرد که این موضوع نشان دهنده دست داشتن رژیم عربستان در تجاوز به لبنان در سال 2006 است و این کشور را مسئول کشته شدن و ریختن خون اهالی لبنان در این جنگ معرفی می‌کند.
وی به اظهارات چند روز پیش آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفته بود نتایج جنگ جولای 2006 زخمی است که همچنان در اسرائیل خونریزی می‌کند ، این بدان معنی است که بعد از گذشت 10 سال از این جنگ اسرائیل همچنان سختی‌ها و مصیبت‌های این شکست را می‌چشد. مقاومت در سال 2006 موفق شد اسرائیل را به قهقرای شکست بکشاند و این شکست همچنان ادامه دارد.
محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز در سخنانی در منطقه نبطیه لبنان تأکید کرد که هیچ چیزی خفت بارتر از این نیست که حاکمان منطقه ما دست به دامان اسرائیل شده و با آنها دست داده و روبوسی کنند، این در حالی است که سلاح‌های همین حاکمان و پول‌های میلیاردی آنها برای محاصره مقاومت در کشورها به کار گرفته می‌شود تا مسیر‌های کمک به مقاومت مسدود شود.
رعد ادامه داد که آیا خجالت‌آور تر و خفت‌بار از این اتفاق وجود دارد که مقاومت لبنان خود را برای ایجاد تزلزل در رژیم صهیونیستی آماده می‌کند ، در حالی که برخی رهبران کشورهای عربی با اسرائیل مذاکره کرده و نشست هایی را با دشمن صهیونیستی و سرکردگان و مسئولان آن برای مخالفت با ما برگزار می‌کنند. این نشست‌ها برای هماهنگی جهت جنگ بر ضد ما و از بین بردن امیدی است که ما در دل ملت‌ها و امت اسلام ایجاد کرده‌ایم.
رئیس فراکسیون وفادار به مقاومت در پارلمان لبنان تأکید کرد: ای ملت لبنان شما شایسته‌ این هستید که تمثال‌های شما در تمامی گوشه و کنار جهان برافراشته شود، اما متأسفانه برخی از کشورهای عربی بر ضد شما و موقعیت و کرامت و جایگاه شما توطئه می‌کنند. این یک خفت و نفرتی است که جز ذلت چیزی برای صاحبان آن نخواهد داشت. این حاکمان و عناصر پشت پرده آنها و کسانی که ضمانت وجودی این حاکمان به شمار می‌روند باید بدانند که ما اهل بصیرت و افتخار هستیم. ما اهداف خود را به خوبی می‌شناسیم و از راهکارهای رسیدن به این اهداف اطلاع داریم. ما اهل ثبات در مسیر حق و یقین و اخلاص هستیم. ما فرزندان مکتب علی‌ابن‌ابی‌طالب و امام حسین علیهما ‌السلام هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.