قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه ادغام اتحادیه‌های صنفی موازی بدون درنگ باید انجام شود، گفت: در حال حاضر واحدهای صنفی از دخالت چند اتحادیه در امور آنها برای فروش یک کالا گلایه‌مند هستند.

 اتحادیه‌های صنفی موازی بدون درنگ باید ادغام شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی خسروتاج در اجلاس سراسری روسای اتحادیه اتاق اصناف تهران در خصوص ادغام اتحادیه‌های صنفی با یکدیگر اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنفی به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که چند اتحادیه در کار آنها دخالت می‌کنند و برای فروش یک کالا وجود چند اتحادیه موازی‌ کار درستی نیست. 

وی افزود: ادغام اتحادیه‌ها بدون درنگ باید صورت گیرد و در صورتی که روسای اتحادیه‌ها به دنبال خدمت به مردم هستند باید به این مهم تمکین کنند. 

قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنفی ما ظرفیت صادرات دارند که با تشکیل شرکتهای مدیریت صادرات امکان صادرات تولیدات آنها فراهم می‌شود.

خسروتاج تصریح کرد: جامعه اصناف کشور دارای 8 هزار اتحادیه صنفی و 3 میلیون عضو است که بطور همزمان باید به همه آنها توجه داشت. 

به گزارش تسنیم، موضوع ادغام اتحادیه‌های صنفی مشابه با یکدیگر چندی است که از سوی دولت مطرح شده  اما این امر زمینه‌ نارضایتی را در میان برخی اتحادیه‌های صنفی فراهم کرده است.

در این اجلاس محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن قبول ادغام اتحادیه ذیل با اتحادیه‌های دیگر اظهار کرد: ما هر چه قانون بگوید قبول می‌کنیم اما باید اذعان داشت که اتحادیه صوت و تصویر فعلی همان اتحادیه لوازم خانگی بوده که در سالهای گذشته از این اتحادیه جدا شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشاهده می‌شود که برخی از دارندگان صوت و تصویر اقدام به فروش سایر لوازم خانگی از جمله جاروبرقی می‌کنند که بنده براساس بازرسی اتحادیه با آنها برخورد قانونی خواهم داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.