قدس آنلاین- بیرجند: رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی با اشاره به پراکندگی تصادفات فوتی و جرحی در استان گفت:: ۵۳ درصد تصادفات در این مدت در راه‌های روستایی و ۴۰ درصد در راه های اصلی رخ داده است.

۴۰ درصد تصادفات خراسان جنوبی در راه های اصلی رخ داده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حسین رضایی در ستاد ایمنی و حمل نقل خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت راه ها استان در 4 ماهه نخست امسال اظهار داشت: محور بیرجند به قاین با صددرصد افزایش و سپس محورهای طبس و سربیشه‌، بیشترین آمار افزایش تصادفات فوتی و جرحی امسال را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی با اشاره به پراکندگی تصادفات فوتی و جرحی در استان تصریح کرد: 53 درصد تصادفات در این مدت در راه‌های روستایی و 40 درصد در راه های اصلی رخ داده است.

رضایی بیان کرد: 47 درصد تصادفات بر اثر واژگونی، 22 درصد راکبان موتور‌سیکلت، 11 درصد انحراف به چپ و 10 درصد عدم رعایت حق تقدم بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 53 نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون 7 نقطه آن ایمن‌سازی و رفع شده ‌‌و 46 نقطه دیگر باقی مانده که در این نقاط اقدامات کوتاه مدت انجام شده است.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی افزود: اگر ما بتوانیم 6 نقطه از نقاط حادثه‌خیز اولویت‌دار را امسال در دستور کار خود قرار دهیم در زمینه کاهش تصادفات نقش به سزایی  ایفا کرده‌ایم.

وی به تاثیر هیجانات و مسائل اجتماعی بر وقوع تصادفات مانند کاروان‌های عروسی در جاده‌های برون‌شهری اشاره کرد و گفت: در این مدت این گونه تصادفات با 3 فقره تصادفات فوتی و 11 نفر متوفی 44 درصد از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

رضایی با اشاره به افزایش تصادفات در محورهای روستایی در این مدت تصریح کرد: بیشترین تصادفات روستایی در محورهای بیرجند، سربیشه، قائن و طبس بوده  که در این مدت 32 درصد  نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

وی با ارائه پیشنهادات پلیس راهور استان، تصریح کرد: حذف 5 نقطه حادثه‌ساز شامل پیچ خرواج، پیچ نوزاچ، کیلومتر30 تا 45 محوربیرجند ـ قائن، مقطع کیلومتر 25 تا 35 محور قائن ـ بیرجند، مقطع کیلومتر 10 تا 25 محور طبس بشرویه که سهم بالایی از تصادفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص می‌دهد را خواستار شد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: پیگیری و تسریع در روند تجهیز محورهای مواصلاتی استان به سامانه‌های ثبت تخلفات، استقرار گشت‌های کنترل نامحسوس از دیگر اقدامات موثر در روند کاهش تصادفات جاده‌ای برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.