۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 405685

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که جزییات مربوط به طرح واشنگتن برای همکاری نزدیکتر نظامی و اطلاعاتی با روسیه در خاک سوریه، طی ماه آگوست اعلام شود.

امیدواری جان کری درباره روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه پس دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست کشورهای جنوب شرق آسیا در لائوس، تاکید کرد: امیدوارم که جزییات مربوط به طرح واشنگتن برای همکاری نزدیکتر اطلاعاتی و نظامی با روسیه در خاک سوریه، در ماه آگوست (ماه آینده میلادی) اعلام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: طی روزهای اخیر پیشرفت هایی در زمینه این طرح حاصل شده است. امید من این است که اوایل اوت در جایگاهی باشیم که بتوانیم در برابر شما بایستیم و به شما بگوییم چه کاری قادر خواهیم بود انجام دهیم تا از جان مردم سوریه حفاظت کنیم.

کری گفت: ما در حال انجام وظیفه خود هستیم و کارهای زیادی نیز طی روزهای گذشته انجام شده است و من به شما خواهم گفت که این اقدامات با موفقیت انجام شده است.

طرح سوریه شامل همکاری اطلاعاتی واشنگتن و مسکو است تا حملات هوایی علیه جبهه النصره را هماهنگ کنند و مانع از حملات هوایی ارتش سوریه علیه گروه های شبه نظامی میانه رو و متعادل شود.

کری از این طرح حمایت کرده است، هر چند شک و تردیدهایی در بین مقامهای ارشد نظامی آمریکایی و مقام های اطلاعاتی درباره انگیزه های روسیه از ارائه این طرح وجود دارد.

مشاوران کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بر این باورند که این طرح بهترین شانس برای محدود کردن درگیری ها در سوریه است. این طرح می تواند زمینه لازم برای ارسال کمکهای انسان دوستانه بیشتر به سوریه را فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.