استاد دروس عالی حوزه علمیه با بیان اینکه برخورد با شیخ عیسی قاسم با هیچ‌یک از موازین عقلی و بین‌الملی سازگاری ندارد، گفت: حرکت امروز آل‌خلیفه بسیار شبیه به حرکتی است که در رژیم ستمشاهی نسبت به امام راحل انجام دادند.

برخورد رژیم آل‌خلیفه با شیخ عیسی مانند برخورد رژیم ستمشاهی با امام خمینی است

به گزارش قدس آنلاین،آیت‌الله سید محمد امین‌ خراسانی استاد دروس عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تشدید فشارهای حکومت آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم رهبر انقلابی بحرین، گفت: مسلماً این حرکت با هیچ‌یک از موازین عقلی و بین‌المللی سازگاری ندارد و با حقوق بشر مورد ادعای غربیها کاملاً مغایرت و منافات دارد.

آیت‌الله امین با اشاره به اینکه شیخ عیسی قاسم یک شخصیت مذهبی و یک چهره ارزشمند سیاسی است که مورد اقبال و توجه مردم قهرمان و شریف بحرین است، اظهار کرد: لغو تابعیت کسانی که سالیان متمادی در یک کشور اقامت داشتند، فشارهای سیاسی و حبس برخلاف موازین بین‌المللی است. اگر بناست لغو تابعیتی شود باید از آل خلیفه خبیث سلب تابعیت شود چراکه آنها در این کشور اصالت ندارند و از بیرون وارد این کشور شده‌اند.

این مدرس عالی دروس خارج فقه و اصول با تصریح بر اینکه علمای اسلام، مراجع عظام تقلید و مسئولین نظام و همچنین رهبر معظم انقلاب در نطقهای مختلف مواضع قاطع خودشان را اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما این حرکت مذبوحانه را شدیداً محکوم می‌کنیم. امیدواریم هرچه زودتر با حمایت همه جانبه سیاسی جهان اسلام، حاکمیت غاصبانه آل‌خلیفه پایان داده شود.

 وی با اشاره به اینکه این حرکت بسیار شبیه به حرکتی است که در رژیم ستمشاهی نسبت به امام راحل انجام دادند، یادآور شد: رژیم طاغوت امام خمینی(ره) را تبعید کردند، علیه ایشان مقاله نوشتند اما بالاخره قیام مردم به ریشه‌کن شدن رژیم طاغوت منتهی شد.

آیت‌الله امین با بیان اینکه رجاء واثق داریم با محاکمه یا برخورد با شیخ عیسی قاسم  مردم جرأت بیشتر کردن حمایتهای خودشان را دارند، اظهار کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که این حرکتهای مسالمت‌آمیز و اعتراض‌آمیز بصورت مسلحانه و قهرآمیز درنیاید. این مسئله دامان رژیم آل‌خلیفه را می‌گیرد و تجربه سیاسی آن را تأیید می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.