وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم با حمایت‌های خود مانع فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن شده است.

اعتراف به حمایت اسرائیل از  تشکیلات خودگردان و اردن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه «اسرائیل امروز» به نقل از «موشیه یعلون» گزارش داد که فلسطینیان، شهر تل آویو را بزرگ ترین شهرک اسرائیلی می دانند.

یعلون مدعی شد که اسرائیل با وجود خروج از نوار غزه در سال 2005 اما هنوز هم آب و برق این منطقه را تامین می کند.
وی که در کنفرانسی در دانشگاه بار ایلان سخنرانی می کرد، اظهار داشت که تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن بدون حمایت های اسرائیل هرگز نمی توانند دوام بیاورند و فرو می پاشند.

وی افزود: فلسطینیان زمانیکه درباره اشغال سخن می گویند منظورشان سراسر فلسطین است نه فقط کرانه باختری و بر این اساس جنبش حماس و تشکیلات خودگردان هر دو با به رسمیت شناختن اسرائیل مخالفت می کنند.

یعلون افزود: در برابر عقب نشینی اسرائیلی ها از مناطق فلسطینی، راکت به سمت آنها شلیک می شود و این نشان می دهد که رهبران عرب، اسرائیل را به عنوان دولت یهودی به رسمیت نمی شناسند.

وی در ادامه مخالفت خود با هر گونه افکار مربوط به جدایی از فلسطینیان را اعلام کرد و گفت که فلسطینیان از لحاظ اقتصادی و امنیتی به اسرائیل وابسته هستند و بدون ارتش اسرائیل، تشکیلات خودگردان به رهبری فتح دوام نخواهد آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.