قدس ‌آنلاین - بیرجند: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از نیازهای جدی کشور و مستلزم تقویت و توسعه بنگاه‌های تعاونی و خلق فرصت‌های شغلی در این بخش از اقتصاد است.

رفع معضل بیکاری مستلزم تقویت و توسعه تعاونی است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، محمد سنجری در دومین نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته تعاون خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: باید تشکیل تعاونی‌ها را به عنوان یک مدل موفق اقتصادی سرلوحه کارها  داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری  بیان کرد: اگر بخواهیم به 25 درصد رشد در حوزه تعاون دست یابیم باید مردم را به عنوان نقش اول در فعالیت‌های اقتصادی قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: اتاق تعاون می‌توانند با برگزاری آموزش‌های مختلف به اعضای تعاونی‌ها ‌آنها را در مسیر سرمایه‌گذاری در تولید هدایت کند.

سنجری افزود: مطبوعات و خبرگزاری‌ها در آموزش، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در جامعه به عنوان همکاران بخش تعاون استان می‌توانند همکاری کنند.

وی تعاونی‌ را یکی از راه‌های گسترش اشتغال و دست یافتن به اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: با توسعه تعاونی‌ها می‌توان آثار فقر و بیکاری در جامعه را کاهش داد.

وی گفت: رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از نیازهای جدی کشور و مستلزم تقویت و توسعه بنگاه‌های تعاونی و خلق فرصت‌های شغلی در این بخش از اقتصاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تنوع فعالیت‌ها و گرایش‌های بخش تعاون  را زمینه‌ساز جذب کارجویان به این بخش از اقتصاد اعلام کرد و  اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون موجب شده تا دولت نگاه و تسهیلات ویژه‌ای را برای حمایت و تقویت این بخش اختصاص بدهد.

سنجری با اشاره به موانع و مشکلات  سر راه تعاونی‌ها خواستار احصای  قوانین و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای برطرف کردن این موانع و حل مشکلات آنها شد.

وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون استان را برای شناساندن توانمندی‌های فعالان بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی در زمینه تولید و توزیع و خدمات را بسیار موثر دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.