قدس آنلاین- یزد : مشاور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : شهرستان های یزد و میبد در آینده نه چندان دور در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی به ثبت خواهند رسید

ثبت دو شهر یزد و میبد در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکتر شیوا در سفری دو روزه به استان یزد اظهارداشت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولین اداره کل استان و بویژه معاونت صنایع دستی استان یزد انشاا... تا یک ماه آینده شهرستان یزد به عنوان شهر ملی نساجی سنتی و شهرستان میبد نیز به عنوان شهر ملی زیلو در فهرست شهرهای صنایع دستی به ثبت خواهد رسید.

وی افزود: ثبت شهرهای یزد و میبد در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی پیش نیازی برای ارسال پرونده این دو شهر تاریخی به شورای جهانی صنایع دستی است و از این رو از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد که همه مقدمات ثبت ملی آن با تمام توان در حال انجام است.

شیوا تصریح کرد : در حال حاضر در کشور شهرستان های تبریز، مشهد، اصفهان و لالجین در استان همدان به عنوان شهرهای صنایع دستی کشور به ثبت رسیده اند که با توجه به تلاش های انجام شده انشاا... در آینده ای نزدیک شاهد ثبت دو شهر دیگر در استان یزد خواهیم بود.

در این سفر دو روزه مشاور معاون صنایع دستی سازمان متبوع، معاون صنایع دستی استان ضمن همراهی وی از تعدادی کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی استان بازدید نمودند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.