نماینده مجلس دهم در ارزیابی خود از لایحه برنامه ششم گفت: اگر چه رویکرد برنامه ششم اقتصادی است و این از مزایای آن به شمار می رود اما در این برنامه به رویکرد های دیگر از جمله مسائل فرهنگی توجه نشده است.

برنامه ششم به مسائل فرهنگی توجه نکرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد علی وکیلی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت:‌ اهمیت دادن دولت به پنج مسئله در لایحه برنامه ششم نقطه مثبت آن است.

وی افزود: احصای بحران های آتی در زمینه های آب ، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی و توجه به آمایش سرزمین و برخی درامدهای استانی از مزایای لایحه برنامه ششم توسعه است.

وکیلی تصریح کرد:‌ با این حال باید کلیت کشور و همه بخش های آن در برنامه ششم دیده شود در حالی که در لایحه دولت به جز قوه مجریه قوای دیگر مغفول مانده است.

این نماینده مجلس گفت: اگر چه رویکرد برنامه ششم اقتصادی است و این ازمزایای ان به شمار می رود اما دراین برنامه به رویکرد های دیگر از جمله مسائل فرهنگی توجه نشده است.

وکیلی با بیان اینکه 10 سال گذشته را معکوس طی کردیم افزود: برخی اعداد و ارقام لایحه برنامه ششم به نوعی دست نیافتنی است.

وی گفت: راهی که دولت آقای روحانی می خواهد در برنامه پنج ساله ششم طی کند شجاعانه است و می خواهد کاستی های 10 سال قبل را جبران نماید اما این سوال مطرح است که با چه بنیه ای می خواهد به اهداف مورد نظر برسد.

این نماینده مجلس افزود: دولت متوجه شده که صندوق های بازنشستگی کشور در 10 سال آینده دچار بحران خواهد شد اما راه حل هایی برای برون رفت از این بحران ها ندیده است.

وکیلی گفت: واگذاری بخش های مختلف زیرمجموعه دولت به بخش خصوصی از مزایای لایحه برنامه ششم است.

وی با بیان اینکه بدون مفروض های جدید رسیدن به واگذاری های بخش خصوصی و اجرای اصل 44 امکان پذیر نیست افزود: نیاز به پیش فرض های جدید داریم که تمام حاکمیت و قوای سه گانه آن را بپذیرند و مردم سالاری در حوزه اقتصاد ایجاد شود.

این نماینده مجلس گفت: ساختار لایحه برنامه ششم توسعه در محتوا قابل قبول است و با گذشته تفاوت نسبی دارد.

وکیلی افزود: اگر چه این لایحه با الگوی اقتصاد مقاومتی منطبق است اما در زمینه توسعه فرهنگی دقیقا مشخص نیست.

وی گفت: باید مشخص شود که میزان مشارکت ایرانی ها در برنامه های مختلف به چه میزان است و این مسئله ای است که در لایحه برنامه ششم توسعه مورد غفلت قرار گرفته است.

این نماینده مجلس افزود: سرانه فرهنگ به طور مشخص در لایحه برنامه ششم توسعه دیده نشده و اجماع نظری در برخی مفاهیم فرهنگی در آن همچنان وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.