مدیر طرح ملی تغییرات آب‌وهوا سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا دچار تغییر اقلیم و افزایش گرمایش شده‌اند، گفت: وضعیت تغییر اقلیم و افزایش گرمایش در کشورهای مدار رأس‌السرطان که ایران هم یکی از آنها است به مراتب ناگوارتر است.

اتفاقات ناگوار تغییر اقلیمی و افزایش گرمایش برای ایران رخ داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم؛ محسن ناصری در تشریح وضعیت تغییر اقلیم در کشورهای دنیا و به‌ویژه ایران اظهار کرد: در اکثر نقاط دنیا شاهد گرم شدن دمای هوا و  تغییرات شکل گرفته  در روی مدار رأس‌السرطان خودنمایی بیشتری می‌کند.

وی ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، اردن، لیبی، تونس، مصر و شمال چاد که هم‌عرض ایران هستند و در مدار رأس‌السرطان ‌قرار گرفته‌اند از شرایط بحرانی‌تری نسبت به سایر کشورهای دنیا رنج می‌برند و این تغییرات اقلیمی یکی از دغدغه‌های مهم محسوب می‌شود.

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شاهدیم که بسیاری از اتفاقات نامناسب تغییر اقلیمی روی کمربند مدار رأس‌السرطان تاثیر گذاشته و این حوادث تغییر اقلیمی در مناطق ذکر شده خودنمایی بیشتری می‌کند.

ناصری با بیان اینکه تغییر اقلیمی همیشه به خشکسالی منجر نمی‌شود، یادآور شد: گاهی این تغییرات اقلیمی موجب افزایش بارندگی خواهد شد اما مجموعه‌ای از اتفاقات ناخوشایند تغییر اقلیمی بر روی کمربند مدار رأس‌السرطان که ما نیز قرار داریم به‌وجود آمده و شاهد بالا رفتن دما، کاهش بارش و گرم‌تر شدن زمین هستیم.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا دچار تغییر اقلیم و افزایش گرمایش شده‌اند، گفت: وضعیت تغییر اقلیم و افزایش گرمایش  در  ایران و سایر کشورهای مدار رأس‌السرطان به مراتب ناگوارتر است؛ این تغییرات اقلیمی حتی می‌تواند وضعیت بدتری را حادث کند اما باید با تمهیدات لازم شدت آن را کاهش داد و راهکارهای جلوگیری از گرمایش زمین باید مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.