قدس آنلاین: مدیر گردشگری و امور زیارت شهرداری مشهد گفت: فاز دوم طرح نایب‌الزیارة در ایام دهه کرامت اجرا می‌شود و در این فاز به دنبال برقراری ارتباط بین نایب و طالب زیارت هستیم.

فاز دوم طرح نایب‌الزیارة در ایام دهه کرامت اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی قناویزچی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دهه کرامت باعث می‌شود که مسافران، مقصد سفر خود را مشهد انتخاب کنند و این ظرفیت را برای بهره‌گیری مناسب از فضای سازمانی و مردمی ایجاد می‌کند.
وی به طرح «هر شهروند یک خادم» در دهه کرامت امسال اشاره و عنوان کرد: در این طرح به دنبال حضور افراد در موقعیت خدمت نیستیم بلکه مهم این است هر فرد در هر موقعیتی که حضور دارد، خدمتی برای زائران انجام دهد.
مدیر گردشگری و امور زیارت شهرداری مشهد اضافه کرد: با بررسی در صنوف مختلف و شناسایی اشخاص در اقشار و مشاغل مختلف، باعث شده است تا خدمات متنوعی شناسایی و ترتیب داده شود که این اقدامات برای مجاوران نیز گسترش داده‌شده است.
قناویزچی از اجرای فاز دوم طرح نایب‌الزیارة خبر داد و گفت: فاز دوم این طرح از ابتدای دهه کرامت اجرا می‌شود که در این فاز به دنبال برقراری ارتباط بین نایب و طالب زیارت هستیم، این امکان در سامانه جدید نایب‌الزیاره پیش‌بینی‌شده است؛ از ابتدای سال تاکنون 480 هزار نفر در این طرح شرکت کردند که 395 هزار نفر طالب و 95 هزار نفر نایب‌الزیاره هستند.
وی با اشاره به اختصاص 10 دستگاه اتوبوس با عنوان «اتوبوس زیارت» در دهه کرامت، اظهار کرد: ده اتوبوس ویژه زیارت با مشارکت سازمان اتوبوس‌رانی از دهه کرامت کار خود را آغاز می‌کنند که مردم می‌توانند برای استفاده از این اتوبوس‌ها از طریق سامانه 096308 درخواست خود را ثبت کنند.
مدیر گردشگری و امور زیارت شهرداری مشهد ادامه داد: برنامه مستندی پیرامون معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری مشهد از 23 مردادماه تا 5 شهریور از شبکه مستند پخش می‌شود.
قناویزچی با اشاره به ظرفیت‌های اسکان زائر در مشهد، عنوان کرد: از ابتدای تابستان تا امروز 262 هزار نفر در کمپ اسکان غدیر اسکان داده‌شده‌اند، علاوه بر آن، 32 هزار نفر در ایستگاه ورودی نیشابور و 15 هزار نفر در محور قوچان اسکان داده‌ شده‌اند.
وی درباره دیگر فعالیت‌های مدیریت امور زائران، خاطرنشان کرد: مراجعه 105 هزار نفر به پایگاه‌های 26 گانه راهنمای زائر و توزیع محصولات فرهنگی به 38 هزار نفر از زائران از جمله دیگر اقدامات این مدیریت به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.