رژیم عربستان سعودی که مجری طرح های آمریکایی درمنطقه بشمار می آید اکنون ازحامیان تجزیه عراق در سراسر جهان برای مشارکت درنشستی با عنوان 'تجزیه عراق' درریاض دعوت بعمل آورده است

عربستان مجری طرح های شکست خورده آمریکا/ تلاش برای تجزیه عراق

این نشست قرار است ماه آینده میلادی به میزبانی سعودی ها با حضور شخصیت های حامی طرح امریکایی تشکیل اقلیم های مختلف در عراق تشکیل شود.
دولت عربستان به دنبال شکست های مکرر درزمینه های ' ناکام گذاشتن توافقنامه هسته ای ایران، ناکامی در تحقق اهداف خود دریمن، ناامیدی ازبرکناری بشار اسد، ازدست دادن بعضی هم پیمانان درهمراهی با سیاست های مداخله گرانه درمنطقه وشکست های گروه های تروریستی مورد حمایت خود مانند 'داعش، جبهه النصره و القاعده' آنها را را بر آن داشته تا بحرانی دیگر را در منطقه بویژه کشور عراق کلید بزنند.
ریاض با ادعای کمک به عراق، در حال وارد کردن خنجر بر پشت ملت عراق است، همانگونه که دربسیاری ازکشورهای مسلمان فقیر وآشوب زده با شعارهای سازندگی و کمک های انساندوستانه این کار را انجام داده است.
شیوه عربستان در بحران های منطقه ای به همین شکل است که مانند حمله به یمن، ابتدا در قالب عملیاتی به نام 'طوفان قاطعیت' حمله می کند، ویران می کند، قتل و غارت و تفرقه به راه می اندازد و با بمباران زیربناهای اقتصادی، بهداشتی و خدمات شهری، آن را به صفر می رساند آنگاه در مرحله و عملیاتی دیگر به نام 'بازگشت امید' به سرمایه گذاری براساس خواسته واهداف خود وارد کشور آشوب زده می شود تا حیطه استعماری کشور مقصد را برای اربابان خود محفوظ بدارد.
ال سعود قصد دارد نشست ریاض را به منظور تجزیه عراق وبا حضور همپیمانان بعثی خود برگزار کند البته این کار را با بهانه بررسی سرنوشت مردم غرب عراق پس ازآزادسازی ازاشغال داعش وتشکیل اقلیم های سنی وترسیم مرزهای آن وکسب حمایت های بین المللی از آن، صورت می دهد.
این طرح سال ها قبل ازسوی آمریکا برای اجرا درکشورهای منطقه ازجمله عراق ، اردن و... پیگیری شد وبرغم تلاش زیاد امریکا موفقیتی در این زمینه کسب نکرد .
طرح تجزیه عراق از سال 2011 میلادی وهمزمان با آغاز تنش های امنیتی وسیاسی درمناطق غربی این کشور وبا حضور وظهور گروه داعش مطرح شد وتوسط امریکایی ها از تشکیل اقلیم سنی در این کشور صحبت به میان آمد.

***در ریاض قرار است چه کاری انجام شود؟
عربستان سعودی دراجرای طرح از پیش تعیین شده قراراست طرح تجزیه عراق به چند منطقه مثل الانبار، نینوی ، صلاح الدین و دیاله را که از دست داعش آزاد می شوند در نشست ریاض مطرح و به آن رسمیت ببخشد.
درحالیکه مردم عراق اعم از شیعه وسنی در قالب ارتش وحشد الشعبی درحال آزاد سازی خاک میهن خود از چنگال مزدوران وعوامل آمریکا وعربستان ( گروه تروریستی داعش) هستند، رژیم آل سعود در حال جمع آوری مخالفان مردم ودولت عراق برای بازآفرینی بحرانی دیگر است.
در نشست ریاض، شکل اقلیم سنی ها مورد بررسی وترویج قرارخواهد گرفت تا حمایت سایر گروه های عراقی و حمایت های بین المللی نیز برای انجام این کار جلب شود.
بنا براخبار منتشر شده، درنشست ریاض، میهمانانی همچون 'اسامه النجیفی' رئیس ائتلاف 'متحدون' وبرادرش 'اثیل النجیفی' رئیس گروه به اصطلاح 'الحشد الوطنی' و 'افر العانی' از چهره های سرشناس ائتلاف گروه های عراقی، 'رافع العیساوی' وزیر اسبق اقتصاد که از سوی دستگاه قضایی عراق تحت تعقیب است و نیز 'طارق الهاشمی' معاون سابق رئیس جمهوری که حکم غیابی اعدامش صادر شده، حضور خواهند داشت.
دولت عراق همه این تکاپوهای رژیم سعودی در تفرقه افکنی و بحران زایی در عراق که از رفتار سفیر عربستان در بغداد نیز آشکار است تحت نظر دارد و با نگرانی همه تحرکات این همسایه بد را به مثابه دخالت در امور داخلی خود، دنبال می کند. 
علما و مردم عراق نیز با بیداری تمام، این توطئه را از چشمان خود دور نگاه نداشته و نسبت به برگزاری این همایش در ریاض هشدارهای لازم را به اقشار مختلف مردمی اعم از شیعه و سنی داده اند.
'خالد الملا' رئیس موسسه جماعت علمای اهل سنت عراق با انتشار بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود، تاکید کرد که هدف از برگزاری نشست ریاض ' تشکیل اقلیم صددرصد طائفه ای ' است و این به منزله تشکیل اقلیم های مستقل دراین کشور است که البته ازسوی گروه های تروریستی مثل داعش یا اعضای حزب بعث اداره خواهند شد.
وی یادآور شد که نشست ریاض همزمان با آخرین مرحله از طرح آزاد سازی شهر موصل برگزار می شود و آنها که آرزوهای شیطانی خود را برای ایجاد استان به اصطلاح دولت اسلامی موصل بر باد رفته می بینند، این بار قصد دارند نقشه قدیمی امریکایی ها را به نام اقلیم سنی عراق احیا کنند.
او تاکید کرد: اهل سنت عراق هوشیارتر از آنند که اسیر فریب وتوطئه این عده شوند و به جدایی از مردم عراق تن نخواهند داد.
'احسان الشمری' رئیس مرکز اندیشه سیاسی عراق نیز گفت: نشست ریاض بخشی ازتوطئه ضربه زدن به روند سیاسی درعراق است چرا که بیشتر شرکت کنندگان در آن به اتهامات تروریستی تحت تعقیب قضایی هستند.
وی با تاکید براینکه عربستان به دنبال ایجاد 'طائفه سنی عراق' است، افزود: وزارت خارجه عراق مسئولیت مهم و سنگینی برای جلوگیری از تحقق اهداف سعودی ها دارد زیرا ریاض با میزبانی این کنفرانس که با عرف و قوانین بین المللی در تضاد است، اصل حسن همجواری را زیر پا می گذارد.

***هدف آمریکا از تجزیه عراق چه بود؟
رئیس ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش آمریکا تجزیه عراق را تنها راه حل پایان دادن به بحران در این کشور می داند. 
ژنرال 'ریموند اودرنو' با بیان این ادعا که تحقق آشتی بین شیعیان و سنی ها درعراق دشوارتر شده است، افزود: شاید تجزیه این کشور تنها راه حل پایان دادن به کشمکش طایفه ای در آن باشد.
البته افکار عمومی جهان به خوبی می داند که زیر لوای این شعار، چه اهداف دیگری مثل تضعیف جبهه مقاومت اسلامی وکوچک کردن کشورهای قدرتمند نظامی مثل عراق، مصر وترکیه قراردارد تا نتوانند مقابل رژیم اشغالگر قدس قد علم کنند.
مقامات آمریکایی درحقیقت طرح مشترک خود با رژیم صهیونیستی درباره تجزیه عراق را دنبال می کنند چرا که آنها با وجود هر کشور قدرتمند اسلامی در منطقه مخالف هستند.
پیش ازاین نیز رسانه های خبری جهان ازطرح غربی ها برای تجزیه چندین کشور برزگ اسلامی منطقه مثل یمن، مصر، سوریه و عراق خبر داده بودند و اخیرا نیز زمزمه هایی مبنی بر دست داشتن آمریکایی ها و کشورهای عربی دیگر بویژه عربستان و امارات در کودتای نافرجام ترکیه به گوش ها رسیده است.
واضح است که رژیم صهیونیستی برای تامین منافع خود درپی تجزیه مناطق عربی وخاورمیانه است. آنها اگر بتوانند فرد مقتدری را در راس حکومت بر این کشورها بگمارند که گوش به حرف آنها باشد نیازی به تجزیه این کشورها نیست اما اگر نتوانند به این هدف برسند طرح تجزیه کشورهای تاثیرگذار بر منطقه و قدرتمند عربی– اسلامی را نصب العین خود قرارمی دهند که نمونه عینی آن را می توان درتصمیم گیری سال های گذشته آنها درماندن یا رفتن دولت های صدام حسین، حسنی مبارک و ... مشاهده کرد.
طرح تجزیه عراق به عنوان مقدمه ای برای تجزیه کشورهای منطقه، هدف اصلی چندین طرح آمریکایی ــ صهیونیستی است که از چند دهه پیش در منطقه آغاز شده است.
پایگاه خبری 'الشرق الجدید' دراین راستا درمقاله ای به قلم 'خالد الهبیشان' نویسنده اردنی با اشاره به طرح آمریکایی ــ صهیونیستی برای تجزیه عراق نوشت: در شرایطی که کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا رأی به پروژه تجزیه عراق داده و با کردها و اهل تسنن در این کشور به عنوان دو کشور مجزا از بغداد تعامل می کند، بار دیگر در ذهن عراقی ها، طرح غربی ها برای تقسیم کشور و تحقق طرح جوبایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تجزیه عراق بر اساس مبانی فرقه ای و نژادپرستانه مطرح شده است.
در همین راستا سه دهه قبل یک طرح صهیونیستی از واقعیت هایی سخن گفت که اوضاع امروز عراق را بیان می کند، این طرح که نشریه کیفونیم در فوریه سال 1982 در قدس اشغالی آن را از سوی یک سازمان جهانی یهودی به عنوان طرح های استراتژیک اسرائیل منتشر شد، خواستار تجزیه تمامی کشورهای همسایه فلسطین اشغالی 'از نیل تا فرات' شده بود.
در فصل اول این سند که مربوط به عراق است، آمده است: 'عراق کشوری مملو از منابع نفتی است که گرچه درگیری های داخلی در آن وجود دارد، اما این کشور در اولویت درگیری با اسرائیل قرار دارد و تجزیه آن برای اسرائیل مهم به شمار می آید، تجزیه عراق از این منظر حتی از تجزیه سوریه نیز مهم تر است، چرا که عراق در کوتاه مدت خطرناکترین تهدید برای اسرائیل است'.
نکته قابل توجه اینکه مجلس سنای آمریکا شرط اساسی عقب نشینی نیروهای این کشور از عراق در سال 2007 را تجزیه آن به سه کشور کوچک دانسته بود.
هدف این طرح که از سوی آمریکا ارایه شد وبرخی گروه های عراقی نیز ازآن استقبال کردند تنها تجزیه عراق نبود بلکه قانون اساسی پل برمر و متحدان عراقی وی، تشکیل حکومت فدرالی دراین کشور مبتنی برسه دولت کوچک براساس رویکرد های مذهبی بود: شیعیان در جنوب، اهل تسنن در مرکز کشور و کردها در شمال. 
طرحی که بلافاصله بعد از اشغال عراق در سال 2003 دنبال شده و شبهه ای نیست که اوضاع کنونی عراق و برگزاری چنین نشست هایی در ریاض، روشنگر دنبال کردن چنین اهدافی است.
مجله آمریکایی تایم که بیانگر نظرات دولتمردان آمریکایی است در گزارش مفصلی که اردیبهشت 94 منتشر کرد در تشریح جزئیات طرح آمریکایی تجزیه عراق به سه کشور نوشت: یکی ازآن ها درشمال وکردستان عراق ایجاد می شود و دولت دوم مخصوص اهل تسنن است که در مجاورت سوریه شکل می گیرد و دولت سوم متعلق به شیعیان است که در جنوب عراق بر پا و بخش های وسیعی از این کشور را شامل می شود. 
اصرار کشورهای غربی بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و در پی آن حمایت بدون چون و چرای برخی کشورهای عربی مثل شاهزاده های جوان و بی تجربه عربستان سعودی بر خروج ایران و مستشارانی همچون قاسم سلیمانی که به درخواست دولت عراق برای نجات این کشور از بحران داعش صورت می گیرد، در راستای اجرا و دنبال کردن همین اهداف صورت می گیرد که به هیچ عنوان برای امنیت ایران مفید فایده واقع نخواهد شد.
همه این توطئه ها نشان می دهد که طرحی صهیونیستی- آمریکایی با هدف تضعیف عراق و تجزیه و فروپاشی این کشور به عنوان آغازی بر تجزیه و فروپاشی تمامی کشورهای منطقه خاورمیانه و بخصوص کشورهای عربی قدرتمند درمنطقه کلید خورده است که عربستان به عنوان مجری آن انتخاب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.