قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: پیمانکار تونل قلاجه در صورت عدم انجام تعهدات خود در روزهای آینده، خلع ید خواهد شد.

​خلع ید پیمانکار تونل قلاجه  در صورت عدم اجرای تعهد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست با مدیر عامل شرکت جنرال مکانیک پیمانکار پروژه تونل قلاجه با بیان اینکه روند اجرایی احداث این تونل بسیار طولانی شده و در صورتیکه این وضعیت ادامه پیدا کند، مجبور به پایان پیمان با شرکت فعلی و برگزاری مناقصه جدید برای تکمیل عملیات اجرایی جدید هستیم، اظهارداشت: بر اساس اعلام مدیران شرکت مجری، این تونل باید نیمه نخست سال 93 به بهره برداری می رسید و با وجود اینکه دولت اعتبار مناسبی را برای تکمیل آن در نظر گرفت، ولی شرکت اجرا کننده به بهانه تعدیل مدت زیادی است که روند اجرایی را به تعطیلی کشانده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با وجود مشکلات اعتباری 50 میلیارد ریال برای تکمیل تونل قلاجه در نظر گرفته شد، افزود: در دولت یازدهم و با توجه به سفر رئیس جمهوری به استان بیشترین میزان تخصیص اعتبار برای این تونل اختصاص یافت.

استاندار ایلام با تأکید بر خلع ید پیمانکار در صورت عدم اجرای تعهدات خود، تصریح کرد: مسئولان معاونت عمرانی و اداره راه و شهرسازی استان در صورتیکه این شرکت نسبت به ادامه روند اجرایی کوتاهی می کند، ضمن خاتمه پیمان این شرکت را خلع ید و با برگزاری مناقصه آنرا را به شرکت دیگری واگذار کند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه با توجه به مشکلات مالی دولت بسیاری از پروژه های عمرانی از طریق اوراق خزانه اسلامی تامین اعتبار می شوند که این شرکت نیز می تواند از این امکان برای تامین مالی خود استفاده کند، گفت: تاکنون 210 میلیارد ریال برای احداث تونل قلاجه تاکنون هزینه شده و برای تکمیل و اجرای روشنایی و تهویه این تونل 180 میلیارد ریال دیکر نیاز است.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه بهره برداری از این تونل 12 کیلومتر گردنه برفگیر جاده ارتباطی ایلام - کرمانشاه را حذف می کند، اظهارداشت: این تونل موجب تسهیل در تردد خودروها در این جاده می شود ضمن اینکه ارتباط شهرستان مرزی گیلانغرب و بخش سومار در استان کرمانشاه با مرکز این استان نیز تسهیل خواهد شد.

وی به ضرب العجل استاندار ایلام به پیمانکار تونل قلاجه اشاره و تصریح کرد: پیمانکار چنانچه ظرف مدت 48 ساعت آینده برنامه زمانبندی جهت اتمام پروژه تا پایان آبان ماه سال 95 ارائه نکند توسط کارفرماخلع ید می گردد.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان این مطلب که این پروژه که تا پایان سال 92 با مبلغ 81 میلیارد ریال و پیشرفت 30 درصدی در حال انجام بود، در سال 93 و 94 این میزان به 87 درصد پیشرفت و پرداخت صورت کارکرد پیمانکار به 261 میلیارد ریال رسید و در حال حاضر پیمانکار هیچگونه طلبی ندارد، بیان داشت: روند اجرایی تونل کبیرکوه با وجود آنکه توسط پیمانکار بومی نیز در حال اجراست و از کارفرما نیز طلبکار است، با سرعت مناسب و پیشرفت خوبی در جریان است ولی در مورد تونل قلاجه، استان تاکنون به تعهدهای خود در خصوص پرداخت مطالبات عمل کرده ولی مسئولان این شرکت به بهانه تعدیل از ادامه روند اجرایی آن خودداری می کنند.

گفتنی است تونل قلاجه بین استان های ایلام و کرمانشاه قرار گرفته و 2 هزار و 500 متر طول دارد که با راه های طرفین طول این تونل سه هزار و 750 متر می رسد و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح راهسازی 87 درصد است، حفاری و کف کنی این تونل به طور کامل به پایان رسیده و 55 درصد از عملیات لاینینگ نیز انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.