قدس آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شده است، گفت: حاصل این سرمایه‌گذاری افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان از ۵ میلیون دلار به ۱۲۰ میلیون دلار بوده است.

افزایش  ۲۴ برابری صادرات محصولات دانش‌بنیان

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرهادی در جلسه با مسئولان پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه شبکه آزمایشگاهی کشور است و در حال حاضر 120 آزمایشگاه برای عضویت در این شبکه مدنظر قرار گرفته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تاسیس و تجهیز 120 آزمایشگاه مرکزی در قالب شبکه ملی آزمایشگاه‌های کشور توسط این وزارتخانه در دست انجام است؛ تا سال گذشته رقمی در حدود 1300 میلیاردریال به‌عنوان اعتبار به پارک‌های علم و فناوری اختصاص می‌یافت که البته تمام این مبلغ اختصاص پیدا نمی‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین رقمی در حدود 300 میلیاردریال از محل اعتبارات متمرکز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پارک‌های علم و فناوری اختصاص پیدا کرد.
فرهادی با اشاره به اینکه باید اختصاص اعتبارات از محل تولید ناخالص ملی به پژوهش و فناوری افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: تا پیش از این تنها 47 صدم درصد از محل تولید ناخالص ملی به پژوهش اختصاص می‌یافت و در تلاش هستیم این رقم به بیش از یک درصد افزایش پیدا کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: طرح‌هایی نیز از سوی وزارت علوم در زمینه اقتصاد مقاومتی مدون شده و از میان هفت طرح ارائه شده، تاکنون 4 طرح مصوب شده است؛‌ علاوه بر این با توجه به ظرفیت‌های موجود در وزارت علوم در تلاش هستیم در حوزه گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی نیز به صورت جدی ورود کنیم و تمهیدات لازم برای این مهم نیز فراهم شده است.
وی گفت: همچنین از سال 92 تاکنون 60 میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی وزارت علوم اختصاص داده شده است. حاصل این سرمایه‌گذاری افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان از 5 میلیون دلار به 120 میلیون دلار بوده است.
فرهادی بیان کرد: تلاش زیادی صورت گرفته است تا بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های سرمایه‌گذار ارتباط مناسبی ایجاد شود و سال گذشته در جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی تلاش کردیم این ارتباط موثر را ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.