قدس آنلاین-جلیل فخرایی : دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد گفت: امسال غیر از اعتبارات رسمی و تبصره‌ای، بیش از یک درصد تولید ناخالص ملی یعنی معادل حدود ۱۴۰ هزار میلیارد ریال به بخش پژوهش و فناوری اختصاص می یابد.

اختصاص یک درصد از تولید ناخالص ملی به پژوهش

وی ادامه داد: علاوه بر این از طریق صندوقهای شکوفایی و نوآوری و نیز صندوقهای پژوهش و فناوری همه ساله تسهیلاتی در اختیار شرکتهای دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

وی در این راستا از اختصاص 90 میلیارد ریال به شرکتهای دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی خبر داد. فرهادی با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های علمی پارک‌های علم و فناوری مورد تأکید رئیس جمهور است، از افزایش بودجه پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی خبر داد و گفت: این اعتبارات از طریق صندوق اعتبارات و تسهیلات پارک‌ها و دانشگاه‌ها در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اعتبار مصوب پارک‌های علم و فناوری در سال گذشته 130 میلیارد تومان بوده است، گفت: متأسفانه این اعتبار به‌طور کامل تخصیص پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «کریدور علم و فناوری» در 5 استان کشور از جمله خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح موفقیت‌آمیز بوده و قرار است در سراسر کشور اجرایی شود .فرهادی افزود: معافیت شرکت‌های دانش‌بنیان از مالیات به مدت 10 سال، کمک 20 صندوق توسعه پژوهش کشور به امر پژوهش و ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذار از جمله اقدامات وزارت علوم در چند سال اخیر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح اقدامات وزارت علوم برای تقویت این شرکت‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور بر اساس سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده به میزان قابل‌توجهی رشد داشته است، به‌طوری‌که از 2 میلیون دلار به 120 میلیون دلار رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.