گروه «جامعه» قدس آنلاین/ سعیدکوشافر: داماد آن شب در پوست خودش نمی‌گنجید، بالاخره پس از مدت‌ها مقدمات عروسی فراهم شد و او و نامزد دلخواهش در یک مراسم عروسی آبرومندانه و بزرگ در میان تمام اقوام وآشنایان دست به دست هم داده شده و راهی خانه آرزوهایشان شدند.

دستگیری دزدان ۳۰۰ میلیون ریالی شاباش عروس و داماد در ۱۰ ساعت

 

طبق سنت خانوادگی آنها، رسم بر این است که شب عروسی اعضای خانواده، دوستان و آشنایان و میهمانان دعوت شده به مراسم به قدر توان و بضاعتشان مبلغی را به عنوان شاباش برای کمک به آغاز زندگی این زوج جوان تقدیم می‌کنند.

آن شب نیز میهمانان و فامیل سنگ تمام گذاشتند و باران اسکناس و چک پول بود که بر سر عروس در مجلس زنانه و بر سر داماد در مجلس مردانه فرود می‌آمد.

خواهر عروس در میان زان و برادر داماد نیز مسؤول شده بودند تا این شاباش‌ها را جمع آوری کنند، هر کدام یک کیسه پلاستیکی در دست اسکناس‌ها را از دست عروس و داماد گرفتند و جمع می‌کردند.

مجلس تمام شده بود، همه سوار ماشین شدند و این دو زوج خوشبخت را تا مقابل منزلی که جهیزیه عروسی در آن چیده شده و برای زندگی آن‌ها تدارک دیده شده بود همراهی کردند.

اسکناس‌ها و چک‌های مسافرتی شمارش شده و به رقم 300 میلیون ریال رسیده بود، رقمی که نشان از محبوبیت و مقبولیت عروس و داماد و خانواده آن‌ها نزد میهمانان داشت و ذخیره خوبی برای آغاز زندگی مشترکشان بود.

البته داماد طی همین روزهای اخیر برای تدارک مراسم جشن و هزینه‌های آن مقدار زیادی چک کشیده بود که این پول‌ها می‌توانست جایش را پر کرده و خیال طلبکاران را راحت کند. پول‌ها در خودروی عروس و داماد گذاشته شد، داماد دست در دست عروسش به خانه بخت رفتند، اما هنوز دقایقی از خداحافظی میهمانان و حرکت آن‌ها به سمت خانه‌هایشان نگذشته بود که صدای آژیر دزدگیر خودروی پژو داماد را به بیرون از خانه کشاند.

داماد دوان دوان به طرف خودرو آمد، اما دیگر دیر شده بود سارقان کیسه حاوی 30 میلیون تومان پول را برده بودند، داماد دستانش را بر سر گرفت و همانجا کنار ماشین روی زمین نشست، چه باید کرد؟ هرآنچه شاباش جمع کرده بود در لحظه‌ای بر باد رفته بود آن هم به خاطر یک سهل انگاری ساده.

بلافاصله با پلیس تماس گرفت و مأموران را در جریان سرقت قرار داد.

پرونده با روشن شدن هوا و آغاز روز اول زندگی زوج جوان به مأموران زبده آگاهی سپرده شد و آن‌ها با حضور در محل و بررسی دقیق و کارشناسانه به سرنخ‌هایی دست یافتند. آن‌ها در عین حال در گفت وگو با داماد و اقوام نزدیکش سرنخ‌هایی بدست آمده را در پازل این سرقت سریع قرار داده و آن را هر لحظه تکمیل‌تر کردند.

سپس سراغ سایر مدارک رفتند، تصاویر و فیلم‌های عروسی و سایر ردپاهایی که سارقان بدون آنکه متوجه باشند از خود برجای گذاشته بودند. جلسه این کارآگاهان با تجربه تشکیل شد و با استفاده از شگردهای نوین و شیوه‌های پلیس و با تجزیه و تحلیل اطلاعات و اسناد بدست آمده، سارقان شناسایی شدند.

بعد از این بود که عملیات وارد فاز ردزنی و شناسایی محل اختفای آن‌ها شد و در کمتر از 10 ساعت طی یک طراحی دقیق و ضربتی که با هماهنگی مقام قضایی همراه بود متهمان دستگیر و راهی بازداشتگاه‌ شدند.

آن‌ها دو جوان بودند، دو جوانی که باریدن اسکناس‌ها و چک پول‌های جمع شده در شب عروسی فریب وسوسه شیطان درونشان را خورده بودند و با فرض اینکه کسی متوجه نشده و شناسایی نخواهند شد دست به این سرقت زده بودند، فارغ از اینکه ماه پشت ابر نخواهد ماند.

در عین حال آنگونه که برخی از اقوام عروس و داماد گمانه زنی می‌کردند هم نبود، این دو جوان هیچ نسبتی با هیچکدام از طرفین مجلس نداشتند و بعد از دستگیری رویه انکار را در پیش گرفتند، تا اینکه در بازجویی‌ها در مقابل ادله و مستندات دقیق کارآگاهان زبده پلیس قرار گرفتند و لب به اعتراف گشودند و شیوه این سرقت را تشریح کردند.

در همین راستا سرهنگ حیدری فرمانده انتظامی تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: با سرعت عمل پلیس شهرستان تربت حیدریه سارقان 300 میلیون ریال شاباش عروس وداماد در کمتر از 10 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه با اعلام این خبر گفت: ساعت 2 بامداد شب گذشته خبری مبنی بر سرقت 300 میلیون ریال وجه نقد از داخل خودرو در محدوده خیابان ابریشم شهر تربت حیدریه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مخابره و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شد. سرهنگ سیدابوالقاسم حیدری مقدم افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که تازه داماد می‌باشد مشخص شد که پس از اتمام مراسم عروسی 300 میلیون ریال شاباش جمع آوری شده را داخل خودرو 206 رها و لحظاتی پس از ورود به منزل متوجه شکسته شدن شیشه خودرو و سرقت پول‌ها می‌شوند. سرهنگ حیدری مقدم تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق محل سرقت سرنخ‌های خوبی از سارقان کشف و عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی آنان آغاز کردند. فرمانده انتظامی شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: مأموران این فرماندهی با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی سرنخ‌های بدست آمده را تجزیه و تحلیل و سارقان را در کمتر از 10 ساعت در خیابان عدالت شناسایی و با هماهنگی قضایی آن‌ها را دستگیر کردند. وی با اشاره به کشف پول سرقت شده عنوان داشت: متهمان به نام‌های ابوالفضل (19ساله) و مصطفی (25ساله) که هیچگونه نسبتی با خانواده عروس و داماد ندارند در ابتدا منکر انجام هرگونه سرقتی بودند که در ادامه تحقیقات با مواجهه با ادله و مستندات بدست آمده به سرقت شاباش‌ها اعتراف کردند. سرهنگ حیدری مقدم با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا از شهروندان خواست از نگهداری وجه نقد، طلا و سایر اشیاء قیمتی در داخل خودرو خودداری و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.