رویترز خبر داد:صادرات نفت ایران به هند در ماه جولای ۲۱ درصد نسبت به ماه ژوئن و بیش از ۲ برابر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت و به بالاترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید.

صادرات نفت ایران به هند به بالاترین میزان ۵ ماه گذشته رسید/ روزانه ۴۶۱ هزار بشکه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رویترز بر اساس آمار اولیه عبور و مرور نفتکش‌ها نوشت پس از اینکه 2 پالایشگاه دولتی هند خرید محموله‌های نفتی از ایران را پس از شکافی چندساله از سر گرفتند، صادرات نفت ایران به هند در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن بیش از یک پنجم افزایش یافت و به بالاترین رقم در 5 ماه گذشته رسید.

شرکت «هیندوستان پترولیوم» و «بهارات پترولیوم» به ترتیب دومین و سومین پالایشگاه بزرگ دولتی هند، پس از اینکه تحریم‌های غرب علیه ایران مانع از ارائه پوشش بیمه به تاسیسات نفتی پالایش‌کننده نفت ایران شد، خرید نفت از این کشور را متوقف کردند.

بر اساس آمارهای عبور و مرور کشتی‌ها و خدمات رهیابی نفتکش‌ها، هند در ماه جولای روزانه 461 هزار بشکه نفت در روز از ایران خریده است که حدود 21 درصد بیشتر از میزان نفت وارداتی در ماه ژوئن است و بیش از 2 برابر 215 هزار بشکه نفت در روز وارداتی در مدت مشابه سال گذشته از ایران است.

با توجه به خرید روزانه 400 هزار بشکه‌ای پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی هند، واردات نفت هند از ایران در سال مالی که از آوریل (بهار 95) آغاز می‌شود در آستانه ثبت بیشترین میزان در 7 سال گذشته قرار دارد.

بر اساس آمارهای رویترز، بهارات پترولیوم آخرین محموله نفتی از ایران را در نوامبر 2011 و هیندوستان پترولیوم آخرین محموله نفتی خود از ایران را در می 2013 خریداری کردند.

هند در 7 ماه نخست 2016 حدود 359 هزار بشکه نفت در روز از ایران نفت خریده است که 67 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

بر اساس آمار، خرید نفت دهلی‌نو از ایران در بازه زمانی آوریل تا جولای، 4 ماه نخست سال مالی کنونی، حدود 43 درصد افزایش یافت و به 404 هزار بشکه نفت در روز رسید. این رقم برای مدت مشابه سال گذشته برابر با روزانه 283 هزار بشکه بوده است.

بر اساس آمارهای رویترز، شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین پالایشگاه هند، بزرگ ترین خریدار نفت ایران در ماه جولای بوده است و حدود 158 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است. درحالی‌که پالایشگاه اسار اویل با واردات 126 هزار و 300 بشکه نفت در روز از این نظر در جایگاه دوم قرار دارد.

در مجموع، صادرات نفت ایران به 4 مشتری بزرگ آسیایی‌اش در ماه ژوئن 47.1 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است که بالاترین رقم در 4 سال اخیر به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.