سه مقام بلندپایه کمیته حزب دموکرات آمریکا به دلیل افشاگری پیام های داخلی این حزب توسط پایگاه ویکی لیکس استعفای خود را اعلام کردند.

دلیل استعفای مقامات ارشد دموکرات چیست ؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سه مقام ارشد کمیته حزب دموکرات آمریکا که نامشان مرتبا در ایمیل های افشا شده این حزب آمده و در رسانه ها نیز پخش شده است از سمت خود استعفا کردند. این سه مدیر دموکرات طی پیام ها و تماس های تلفنی خود در دور مقدماتی انتخابات علیه کمپین انتخاباتی برنی سندرز دیگر نامزد دموکرات ها و طرفداری از هیلاری کلینتون موضع گیری هایی کرده بودند.

بیش از 20 هزار پیام که از سرورهای کمیته حزب دموکرات آمریکا گرفته شده توسط پایگاه اینترنتی ویکی لیکس در آستانه گردهمایی دموکرات ها در فیلادلفیای آمریکا افشا شد و منجر به استعفای دبیر این حزب دبی وسرمن شولتز شد.

دونا برزیل مدیر داخلی حزب دموکرات اعلام کرد امی دیسی مدیر اجرایی، برد مارشال مدیر مالی و لوئیس میراندا مدیر ارتباطات این حزب را ترک کردند.

این سه مدیر طی پیام ها و تماس های تلفنی خود حمایت خود را از کلینتون و اعلام کرده بودند و در تضعیف موضع برنی سندرز نقش داشتند.

«جولیان آسانژ» بنیان گذار ویکی لیکس پس از افشا و انتشار بسیاری از ایمیل های داخلی سران حزب دموکرات، هشدار داد که پیام های بیشتری در راه است.

در یکی از این پیام ها که با شماره کد 480 انتشار یافت آمده است: «من در مورد سیاستی که در قبال برنی سندرز اعمال می کنید بسیار ناراحت و عصبانی هستم. او در حال افزایش نفوذ خود است. من بیش از 300 هزار دلار به هیلاری کمک کردم و چیزی که مشاهده کردم این بود که کمیته ملی دموکرات ها راه را برای سندرز باز گذاشت. سندرز بدترین آدمی است که تاکنون دیده ام مخصوصا بدترین عضو برای حزب دموکرات زیرا او اصلا دموکرات نیست. لطفا روی سندرز سرمایه گذاری نکنید. طرفداران سندرز برای من اهمیت ندارند در هر صورت بسیاری از آن ها به هیلاری رای خواهند داد.

«حمایت از این فرد (سندرز) را کنار بگذارید او فقط دوست دارد نقش قربانی را بازی کند. انتقاداتی که او به هیلاری وارد کرد باعث شد تا ترامپ به این همه سوژه دست پیدا کند. اگر حمایت های حزب دموکرات از سندرز ادامه پیدا کند من این حزب را ترک خواهم کرد تا از دست این فرد بی لیاقت خلاص شوم.»

تعداد زیادی از این پیام های صوتی دارای نام و شماره تلفن هستند و می توان به راحتی با آن ها تماس گرفت.

ویکی لیکس در هفته گذشته حدود 20 هزار پیام افشا و منتشر کرده که عمق اختلاف نظرها در سطوح بالایی و بدنه حزب دموکرات را کاملا نشان می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.