قدس آنلاین: مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه مشهد از افزایش تملک این بافت از ۳۵ درصد به ۵۰ درصد با انتشار اوراق مشارکت خبر داد.

تملک بافت فرسوده آبکوه مشهد افزایش می‌یابد
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قربانیان در نشستی خبری با بیان به اینکه محله آبکوه از قدیمی‌ترین محلات شهر مقدس مشهد است که در محدوده بافت فرسوده قرار دارد، اظهار کرد: این محله از اتصال دو قلعه سعدآباد و آبکوه تشکیل شده است که بالای ۳۰۰ سال قدمت دارد و مردمی مذهبی و با اصالت درآن ساکن هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد ساکنان این منطقه از ایام قدیم در محدوده بافت آبکوه زندگی می‌کنند و تنها ۳۰ درصد از سایر نقاط شهر در این محله ساکن هستند.
مدیریت اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه مشهد تصریح کرد: یکی از دلایلی برای نوسازی این منطقه اقدام شد، بحث فرسودگی بسیار زیاد منازل مسکونی و شرایط بسیار سخت معابر و کوچه ها بود که امکان خدمت رسانی توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها را مشکل می‌کرد.
وی افزود: در سال ۸۱ مطالعات اولیه طرح نوسازی بافت محله آبکوه انجام و در سال ۹۱ این طرح جهت اقدامات مورد نیاز، به شهرداری ابلاغ شد.
قربانیان با اشاره به مشخصات مساحتی این بافت گفت: مساحت این بافت ۲۳۰ هزار و ۵۷۴ متر مربع است که  تاکنون حدود ۷۶ هزار و ۱۱۶ متر مربع عرصه  و ۸۵ هزارو ۲۰۱ متر مربع اعیان در بافت فرسوده آبکوه تملک شده است.
وی ادامه داد: همچنین از هزار و ۸۷۱ قطعه ثبت شده توسط مشاور، ۵۹۵ قطعه تملک شده است که هزینه این تملکات به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از محل انتشار اوراق و سود آنها تامین شده است.
مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه همچنین به انتشار دویست میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان مرداد ماه جاری برای تملک این بافت خبر داد و بیان کرد: با انتشار این اوراق تا پایان سال جاری میزان تملک بافت از ۳۵ درصد کنونی به ۵۰  می رسد.
وی اظهار کرد: ۱۲ قطعه مسکونی بین ۱۸۰ تا ۴۵۰ مترمربع برای صدور پروانه ساخت و جذب مشارکت ساکنان بافت آزادسازی شده‌اند و تا پایان سال نیز حدود هشت قطعه دیگر آزاد می شود.
قربانیان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد املاک موجود در این بافت فرسودگی شدید دارند، ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از اراضی این بافت موقوفه آستان قدس رضوی و ۹۵ درصد آنها قولنامه ای هستند.
وی تصریح کرد:۴۰ درصد املاک این منطقه نیز موقوفه گوهرشادآغا بوده که ۵۰ درصد آن سنددار و مابقی قولنامه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.