وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز دهه کرامت و برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (علیه السلام) پیامی را صادر کرد.

پیام وزیر ارشاد به جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) متن این پیام به شرح زیر است :

«بسم الله الرحمن الرحیم

پلک خورشید به فرمان تو برمی‌خیزد / صبح از سمت خراسان تو برمی‌خیزد

نور هر صبح می‌افتد به در خانه تو / بعد، از گوشه چشمان تو برمی‌خیزد

مگر می‌شود در خاک پاک ایران زیست و به قبله خراسان رخ ننمود؟ مگر می‌شود ایرانی بود و شیفته حریم امن علی‌بن‌موسی‌الرضا نشد؟ مگر می‌شود عاشق پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) بود و به فرزندش در خاک خراسان عشق نورزید؟ مگر می‌شود هنگام تنگنا توسل جست و ثامن‌الحجج را واسطه قرار نداد؟ مگر می‌شود دل به حریم حضرتش سپرد و از معارف و فرهنگش تاثیر نگرفت؟

ما میزبان میهمانی عزیزیم؛ میهمانی از تبار اهل‌بیت پیغمبر(علیهم السلام) که فرمود: «قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربی»

دوستی اهل‌بیت (علیهم السلام) برای ما ایرانیان وظیفه بزرگ دینی و میهمان‌نوازی، آیین دیرینه ایرانی است. عشق و ارادت ایرانی به امام ثامن ضامن، عشق و ارادتی پایان‌ نیافتنی است که نمونه آن در جشنواره امام رضا (علیه السلام) مشهود است. در سیزده دوره گذشته هر سال بر جمع عاشقان آن امام و گسترة جغرافیایی جشنواره افزوده شده و به بیشتر شهرها و برخی روستاهای کشور رسیده است؛ به ویژه امسال که به یمن نیت پاک شما و تبرّک عنوان دورة چهاردهم، این گستره وصف‌ناشدنی‌تر و مسئولیت دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره در جای جای کشور سنگین‌تر و مهم‌تر شده است.

این روزها آیین‌های مربوط به برنامه‌های موضوعی جشنواره امام رضا (علیه السلام) در سراسر کشور در حال برگزاری است و همه خادمان فرهنگ رضوی تا رسیدن روز موعود و تولد آن حضرت لحظه ‌شماری می‌کنند.

شما دست‌اندرکار برگزاری جشنواره‌اید و چه شایسته‌اید که در شهر و دیار خویش به افتخار خادمی حضرت ثامن‌الحجج نائل شده‌اید و در دایرة بزرگ خادمان فرهنگ رضوی قرار گرفته‌اید. در این سال‌ها به همت و ارادت شما فرهنگ رضوی نشر و نمو یافته و معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) در خانه دل‌ها بارور شده است. به همه شما عزیزان تبریک می‌گویم و برایتان در این مسیر نورانی عزت و سربلندی آرزومندم.

از همراهی و دلسوزی مدیران اجرایی استان، به ویژه استاندار محترم، امام جمعه و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، نمایندگان محترم مجلس، اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر که پشتوانه این حرکت فرهنگی بوده‌اند صمیمانه سپاسگزارم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.