۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 408634

قدس آنلاین: حقوق بشری که در عصر ظهور حضرت حجت علیه السلام آن را به ارمغان می آورند، حقوق بشر الهی است. در روایات اشاره شده که در آن روزگار زنان و دختران به تنهایی از یمن تا شامات می روند بدون اینکه آزار و اذیتی ببینند و یا اشاره شده است که زکات دهنده بسیار و زکات گیرنده (یا نیست و یا) بسیار کم است.

دستاوردهای حقوق بشری ظهور 

به گزارش قدس آنلاین، درباره شعارهای پررنگ و لعاب حقوق بشر امروزی و مقایسه آن با حقوق بشر اسلامی که در عصر ظهور محقق می شود تصریح کرد: خداوند درباره حقوق انسان ها در قرآن نکاتی فرموده و در روایات نیز نسبت به رعایت حقوق افراد و حتی حیوانات مسایلی بیان شده است.

 

وی افزود: قران کریم درباره حقوق انسان ها (در حالی که هیچ تفاوتی میان افراد مختلف از سیاه و سفید و باسواد و بی سواد قایل نمی شود) می فرماید: «ان اکرمکم عندالله اتقاکم » یعنی همه انسان ها گرامی هستند، اما گرامی ترین آنها باتقواترین ها هستند. همچنین، خداوند متعال می فرماید: «لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم» یعنی انسان را در مقام احسن قوام قرار دادم؛ نکته مهمی در اینجا وجود دارد که نفرمود «لقد خلقنا المومن...» یا نفرمود: « خلقنا المسلم ...» بلکه فرمود: « لقد خلقنا الانسان ...» یعنی برای انسان حرمت قایل شد.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه تصریح  کرد:  در روایات شریف ائمه(ع) نیز مطالبفراوانی در این رابطه وجود دارد از جمله یکی از مهمترین منابع روایی در رابطه با حقوق انسان ها، رساله حقوق حضرت امام زین العابدین علیه السلام است که در آن حتی حقوق انسان نسبت به خودش را نیز می توان یافت؛ از جمله حق دست، حق زبان، چشم یا حقوق پدر و مادر، همسایگان، فرزندان و حتی حیوانات.

 

آیت الله قرهی افزود: اسلام به عنوان یک دین الهی به خوبی همه این موارد را تبیین کرده است اما متاسفانه بشر چون به دین مراجعه نکرد و آن را به عنوان مرکز قوانین زندگی قرار نداد، قانون تراشی هایی از ناحیه خود انجام داد هر چند که به این قوانین هم عمل نکرد. البته اگرچه منشاء بسیاری از قوانین بشری نیز همان قوانین الهی است (ولی با کم و زیاد و یا به صورت تحریف شده) اما به هر حال مهم عمل کردن به این قوانین است که بشر به هیچ یک از این قوانین حتی آن دسته از قوانینی که خودش آنها را مقرر کرده، عمل نمی کند.

 

وی در ادامه بااشاره به برخی از حقوق خودساخته بشری که حتی به آن عمل هم نمی شود، گفت: به عنوان نمونه مسئله حقوق زن و مرد که به ظاهر عنوان دروغین تساوی حقوق زن و مرد را مطرح می کنند اما شما به عینه می بینید که در غرب و حتی امروز در شرق، زن به عنوان یک کالای زینتی و تبلیغاتی مطرح می شود، چیزی که از آن به عنوان ابزاری برای جذب مشتری استفاده می کنند.  اما به شخصیت او بهایی نمی دهند.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی علیه السلام تاکید کرد: فمنیست ها که به ظاهر برای احقاق حق زن قد علم کردند، خود به راحتی زن را از حق ذاتی و مسلم او که همان لطافت طبع و ظرافت فطری است، محروم می کنند در حالی که خداوند جنس زن را چنین خلق کرده است. ولی امروز او مبدل به ابزاری برای جذب و فروش کالا شده است.

 

آیت الله قرهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز شعارهای فراوانی از گوشه و کنار دنیا می شنوید که «تفاوتی میان سیاه و سفید نیست» اما در عمل می بینید که به عنوان مثال پلیس آمریکا بسیار راحت و بدون هیچ دلیلی سیاهپوستان را مانند آب خوردن می کشد. در حالی که فقط به این مشکوک شده است که این فرد سیاهپوست مشغول چه کاری بوده ؟ اما از آنجا که پوست آنها سیاه است خیلی راحت او را با گلوله مورد هدف قرار می دهند.

 

مدیر حوزوی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز با عنوان حق آزادی، سلاح های کشنده در ابعاد وسیع تولید می شود؛ با عنوان آزادی، تعدی های بی شمار نسبت به زنان و کودکان روا می شود. امروز شما حقوق بشری را می بینید که با لفظ به ظاهر زیبای دموکراسی و برقراری آن در سایر کشورها، کشورهای هدف را بمباران می کنند، مردمان اش را می کشند و ... در واقع این لفظ را به سخره گرفته اند و با نام و لفظ حقوق بشر حیات انسان ها را از آنها می گیرند.

 

وی افزود: حقوق بشر امروز حقوق بشری است که هواپیمای مسافربری را با مسافران آن مورد هدف قرار می دهد، بمب اتم می سازد و از آن استفاده می کند و هنوز بعد از سال های سال مردم با عوارض آن درگیر هستند. حقوق بشری است که به نام دین زدایی، گروهی به عنوان داعش را با نام دین به وجود می آورد تا از طریق کشتار مردمان به اهداف خود برسد. حقوق بشری است که در یمن و سوریه و ... کودکان و زنان و افراد غیرمسلح را به خاک و خون می کشند اما صدایی از کسی در نمی آید.

 

آیت الله قرهی در مقایسه این حقوق بشر با حقوق بشر عصر ظهور گفت: حقوق بشری که در عصر ظهور حضرت حجت علیه السلام آن را به ارمغان می آورند، حقوق بشر الهی است. در روایات اشاره شده که در آن روزگار زنان و دختران به تنهایی از یمن تا شامات می روند بدون اینکه آزار و اذیتی ببینند و یا اشاره شده است که زکات دهنده بسیار و زکات گیرنده (یا نیست و یا) بسیار کم است. بنابراین معلوم می شود که حقوق بیت المال و مردم رعایت می شود و مسایل اقتصادی انسان ها در قالب آن حقوق بشر در آن روزگار رونق می گیرد.

 

این استاد اخلاق یادآور شد: امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی و امنیت اقتصادی در آن عصر امروز برای ما غیر قابل تصور است. هرچند این موارد برخی از مسایل مربوط به حقوق بشری است که در آن روزگار به زیبایی جلوه می کند. حتی در برخی از روایات عنوان شده که در آن روزگار درندگان نیز بی هدف و نابجا حیوانی را شکار نمی کنند مگر اینکه گرسنه باشند.

 

وی تصریح کرد: امروز داعش که نمونه ای از احقاق حقوق بشر غربی است، حتی یک طفل را ذبح می کند در حالی که شما شاید بارها دیده باشید که حیوانات وقتی متوجه می شوند که شکار آنها طفلی دارد به آن طفل آسیبی نمی رسانند. حقوق بشر امروز تبدیل به ملعبه ای شده که با آن انسان می کشند و جان و مال و ناموس انسان ها را از بین می برند. اما حقوق بشر واقعی آن حقوقی است که اسلام بیان می کند به گونه ای که حتی درباره همسایه به قدری سفارش شده که برخی تصور می کنند همسایه از همسایه ارث می برد.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی علیه السلام در ادامه گفت: این واقعیت تلخی است که ما امروز شاهد آن هستیم که با نام زیبای حقوق بشر، بر ضد بشریت عمل می کنند. شهرهای بغداد و کابل و شهرهای سوریه با خاک یکسان می شود اما کسی لب به اعتراض باز نمی کند. اما اگر در آن گوشه دنیا اتفاقی بیفتد همه داد حقوق بشر می زنند. امروز کودکان فلسطین، عراق، یمن، سوریه و ... کشته می شوند، کشوری مثل سودان کاملا به دو قسمت تقسیم می شود و بخشی از آن به یهودیان سپرده می شود اما صدایی از کسی درنمی آید.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز همگان در سراسر دنیا متوجه این واقعیت شده اند که این شعارهای انسان دوستانه ملعبه ای بیش نیست و کار تا جایی پیش رفته است که حتی اگر کسی از میان جمع خودشان هم وجدان درد بگیرد حلقوم او را با دلارهای کثیف خود پر می کنند تا سخنی نگوید.

 

آیت الله قرهی در پایان یادآور شد: این حقیقت حقوق بشری است که ما امروز می بینیم. امروز بشر به دنبال یک منجی حقیقی با حقوق بشر حقیقی می گردد چیزی که در زمان ظهور فراهم می شود. در برخی روایات از دوره ظهور به « جنة الصغرا» تعبیر شده و این تعبیر به این خاطر است که به واسطه رعایت حقوق انسان ها در همه ابعاد زندگی این دنیا به مانند یک بهشت کوچک برای آنها خواهد بود بهشت کوچکی در مقابل جنت المأوا و آخرت.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.