قدس آنلاین: واقعه تاریخی ورود حضرت ثامن الحجج(ع) به ایران با برگزاری آیین ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به ایران، در مسجد جامع خرمشهر و در جوار شهدای گمنام این شهر با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و شهرستان بازآفرینی شد.

ورود کاروان امام رضا (ع) به ایران در جوار شهدای گمنام خرمشهر بازآفرینی شد

این مراسم که سال های گذشته در مرز شلمچه برگزار می شد، امسال به درخواست مردم در مرکز شهر و از خیابان انقلاب به سمت مسجد جامع خرمشهر در کنار مرقد شهدای گمنام باز آفرینی شد.

شعرخوانی، حماسه سرایی شاعران خرمشهری، سخنرانی مسئولان و همچنین اجرای نمایش ماه غریب از جمله برنامه های حاشیه این مراسم بود که با استقبال فراوان روبرو شد.

همچنین در حاشیه این مراسم گردهمایی بزرگ دختران و پسران زیر 18 سال با نام ‌های «رضا» و «معصومه» و اهدا جوایز به 14 نفر از آنها، مسابقه نقاشی با موضوع امام رضا(ع) توسط کودکان و مسابقه خطاطی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد.

آیین ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) به خرمشهر از سال 1387 آغاز و پس از آن همه ساله این آیین با شکوه همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س ) و به شکرانه سالروز ورود امام رضا (ع) به ایران از مرز شلمچه باآفرینی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.