معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه صنایع دستی سهم ۴.۳ درصدی در اشتغالزایی استان دارد، گفت: ۱۵ اثر صنایع دستی در استان همدان مهر اصالت یونسکو و ۲۱ اثر نشان ملی دریافت کرده‌اند.

  ۱۵ اثر صنایع دستی در همدان مهر اصالت یونسکو دریافت کردند/صدور مجوز ساخت ۷ هتل در همدان‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، احمد ترابی در نشست هم‌اندیشی کارآفرینی بانوان در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: یک هزار و 871 اثر در حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 1000 اثر در فهرست ملی ثبت شده است.

وی افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شناخته شده که با داشتن آثار تاریخی بی‌شماری قابلیت ثبت جهانی شدن تعداد بالایی از آنها را در این زمینه دارد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: از جمله بناهایی که قابلیت ثبت جهانی دارد هگمتانه نوشیجان، دستکند سامن، ارزانفود و دیگر ابنیه تاریخی همدان بافت تاریخی میدان امام(ره) است که در لیست انتظار قرار دارد.

وی تأکید کرد: همدان دارای بیش از 50 اثر طبیعی گردشگری است که بیش از 50 درصد از این تعداد به دلیل داشتن آب و هوای خوش و شرایط مناسب گردشگری به عنوان مناطق نمونه شناخته شده‌اند.

ترابی بیان کرد: از مجموعه مناطق گردشگری همدان غار علیصدر، باغ میوه و دامنه شمالی الوند است که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال توسعه است و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت در مناطق گردشگری دیگر در استان هستیم.

وی گفت: همدان داری 20 روستای هدف گردشگری است که روستای ورکانه در بین مجموعه روستاهای هدف گردشگری با بافت معماری بسیار زیبا و بی‌نظیر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 هتل در همدان در حال بهره‌‌برداری است، افزود: دو هتل آپارتمان سه ستاره و 21 کمپ اقامت نیز در حال تکمیل است تا در اختیار گردشگران قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: 19 مهمانخانه نیز در حال خدمات‌دهی به گردشگران هستند که در این راستا نیز هفت مجوز ساخت هتل داده شد و سه هتل نیز از این مجموع بین‌المللی هستند.

ترابی با اشاره به اینکه مراکز رفاهی بین راهی خدمات شایسته‌ای را به گردشگران و مسافران می‌دهند، بیان کرد: در مسیر مواصلاتی همدان به سایر استان‌ها 12مرکز خدمات‌ بین‌راهی در حال خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران است.

وی با بیان اینکه سهم صنایع دستی در اشتغالزایی استان بسیار بالاست، گفت: صنایع دستی سهم 4.3 درصدی در اشتغالزایی استان دارد که در طبق افق 1404 باید این سهم به 13 درصد برسد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: 16 رشته از صنایع دستی همدان به ثبت رسیده‌اند که مهمترین آنها رشته سفال، سفالگری و صنایع چرم و مصنوعات چرمی است.

وی افزود: 15 اثر از آثار صنایع دستی در استان همدان مهر اصالت از یونسکو دریافت کرده‌اند و 21 اثر نیز نشان ملی دارند.

ترابی تأکید کرد: در حوزه سوغات نیز هفت رشته ثبت شده داریم و در حال نیز 8 هزار کارگاه مبل منبت فعال است و 20 هزار نفر نیز در این هنر مشغول بکار هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.