۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 409366

انتخاب همسر، انتخابی مادام العمر است و با این انتخاب قرار است مرد و زن سال های سال در کنار هم بمانند. در کنار هم ماندن، منوط به شرایطی است که یکی از آنها داشتن سلامت روان دوطرف است...

با این مرد ها ازدواج نکنید!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، با تاکید بر شناخت است که می توانید اطمینان لازم برای انتخاب شریک زندگی را پیدا کنید اما هرچیزی راهی دارد و شناخت هم به راحتی به دست نمی آید. در مورد انتخاب همسر باید از فاکتورهای گوناگونی استفاده کرد. تعادل روحی، سلامت جسمانی، قیافه ظاهری و نگاه کلی فرد به زندگی باید مورد توجه قرار گیرد. 
و اما اگر شخص مقابل شما خصوصیات زیر را داشت بهتر است در مورد ازدواج با وی تردید کنید.

مردان  منزوی و تنها:

مرد خودپسند به نوعی ادعای سروری کردن به دیگران را دارد اما در برقراری رابطه صمیمانه عملا ناتوان است. او در رابطه عاطفی تلاش می کند چهره زیبا و خاصی از خود نشان دهد و فردی را انتخاب می کند که اهل تعریف و تحسین باشد

لذت برای آن ها معنا ندارد. مردانی که سرنوشت شان تنها زندگی کردن است، نمی توانند همسران خوبی باشند. بهترین توصیف برای مرد منزوی سرد، بی احساس و تنهااست. این ۳ ویژگی همواره همراه این فرد است. او هیچ علاقه ای به ارتباط صمیمی و نزدیک با دیگران ندارد و برقراری رابطه برایش لذتی ایجاد نمی کند. ضمن آن که از فعالیت های فردی بیشتر لذت می برد و در واقع آنها را ترجیح می دهد. معمولا این مرد منزوی در برخورد با دیگران و از جمله همسرش نمی تواند هیجان مناسبی از خود نشان دهد. او بسیار کم حرف و بی توجه است و گاهی اوقات مرموز به نظر می رسد. مرد منزوی عاشق تنهایی است و آرامش و لذتش در تنهایی خلاصه می شود.
مرد منزوی عموما به دنبال فعالیت هایی است که فرد دیگری در آن حضور ندارد، چه فعالیت شغلی و چه تفریحی. این فرد دوست صمیمی نداشته و تمایلی هم به صمیمیت ندارد و نبودن ارتباط برایش اصلا آزاردهنده نیست. هوش هیجانی این فرد که شامل شناخت احساسات و هیجانات خود و دیگران و همچنین درک این احساسات و ارائه پاسخ مناسب است، بسیار پایین است. از سوی دیگر نداشتن مهارت های اجتماعی و رابطه نداشتن با دیگران باعث می شود فرد دست و پا چلفتی و عجیب به نظر برسد. این فرد بیشتر وقت خود را در خانه می گذراند و سراغ شغل هایی می رود که در جاهای دور و حتی مرزی باشد و کسی آنجا حضور نداشته باشد. مطالعات نشان داده، این اختلال شخصیت در مردان بیشتر از زنان به چشم می خورد. شاید این مرد شریک کاری خوبی باشد زیرا توقعی از شما ندارد،در حقیقت کاری با شما ندارد. او در پیله انزوای خود می ماند و از این که کسی بخواهد وارد پیله اش شود، مضطرب و ناراحت می شود. او به هیچ وجه توان برآورده کردن نیاز های عاطفی همسر را ندارد.

ازدواج بی فایده با مردان منزوی:

اگر مرد منزوی ازدواج کند، موازی با همسرش زندگی می کند نه کنار او. او به زندگی خودش می پردازد و عقیده دارد همسرش هم باید زندگی خودش را داشته باشد. گوشه گیریش باعث می شود در چشم دیگران فردی فاقد اعتمادبه نفس به نظر برسد که البته همین خصوصیت برخی دختران را تحریک می کند که نقش یک مراقب و ناجی را برای این فرد ایفا کنند. این دختران مانند مادری که برای فرزندش دلسوزی می کند، با او رفتار می کنند اما باید آگاه باشند فردی را برای همسری انتخاب کرده اند که اصلا نیازی به آن ها ندارد. معمولا دخترانی که شخصیت حمایت کننده دارند، جذب مرد منزوی می شوند، زیرا از کمک کردن و حمایت از او لذت می برند.

مرد خودپسند:

بهترین توصیف برای مرد منزوی سرد، بی احساس و تنهااست. این ۳ ویژگی همواره همراه این فرد است

فقط باید از او تعریف کنید. مرد خودپسند به نوعی ادعای سروری کردن به دیگران را دارد اما در برقراری رابطه صمیمانه عملا ناتوان است. او در رابطه عاطفی تلاش می کند چهره زیبا و خاصی از خود نشان دهد و فردی را انتخاب می کند که اهل تعریف و تحسین باشد. این تیپ مردها در برخوردهای اولیه دوست داشتنی هستند، زیرا رفتارشان نشان می دهد، بسیار اعتمادبه نفس بالایی دارند و افراد توانا و موفقی هستند. ولی به مرور دروغ ها و رویاپردازی هایشان آشکار می شود. او آنقدر راجع به توانایی ها و ویژگی هایش صحبت می کند که موفق می شود طرف مقابلش را تحت تاثیر قرار دهد. این اختلال در بین دیگر اختلال های شخصیت از پایایی بیشتری برخوردار است و این ویژگی ها به صورت مستحکمی در این فرد باقی می ماند و احتمال تغییرشان بسیار پایین است. زندگی با چنین مردی زن را خسته و ناتوان می کند، چون این فرد نمی تواند با او همدلی کند و هرچقدر هم او را مورد توجه و تمجید قرار دهد، بازهم برایش کافی نیست.

این مردان فقط عاشق خودشان می شوند

مرد خود پسند، یک ازخودراضی به تمام معناست، چون خودش را شخص بسیار مهمی می داند، معمولا راجع به توانایی هایش بسیار غلو می کند و خود را فردی ویژه می داند که فقط اشخاص بسیار مشهور و مهم قادر به درک او هستند. این فرد به خصوص وقتی در زندگی زناشویی قرار می گیرد، به شدت این توقع را از همسرش دارد که با او به شیوه ای ویژه برخورد کند و تعریف تحسین و تمجید را فراموش نکند. مرد خودپسند قادر به درک نیازهای عاطفی و احساسات همسرش نیست. او ۲ ویژگی دیگر هم دارد که در او دائمی هستند و آن هم حسادت و فخرفروشی است. دریافت توجه خاص از سوی دیگران بسیار برایشان اهمیت دارد. حتی این گونه مردان توقع دارند در محافل عمومی هم به شکل متفاوتی با او برخورد شود و احترام و توجه خاصی برای آن ها قائل شوند. تا جایی که اگر این فرد به فروشگاه برود توقع دارد، فروشنده او را تحویل بگیرد و به او احترام ویژه ای بگذارد. تا جایی که گاهی اوقات سوال می کند «تو مرا نمی شناسی؟» و اگر فروشنده پاسخ منفی بدهد، تعجب کرده و او را سرزنش می کند و شروع می کند به غلوکردن راجع به توانایی ها و دارایی هایش و افراد مهم و مشهوری که با آن ها تعامل دارد. این فرد به راحتی حرف شما را قطع می کند، زیرا باورش این است که حرف های خودش به مراتب از حرف های شما مهم تر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.