قدس آنلاین/ ایلام : معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: پیمانکار تونل کبیرکوه با حفر ۷ متر در ۲۴ ساعت، رکورد بی نظیری در حفر تونل در کشور ایجاد کرده است.

رکورد زنی حفاری تونل در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، شاپور پولادی در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه استان ایلام با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی با حمایت‌های دولت محترم در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، اظهارداشت: هیچ مسئولی به استناد قانون اجازه یک ریال جابجایی اعتبار هیچ پروژه‌ای را ندارد و نخواهد داشت

وی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح های مختلف استان از جمله پروژه های مهم راه سازی و راه آهن که اجرایی و یا در حال اجرا هستند، حاصل پیگیری های بنده در دوران نمایندگی ام در مجلس هشتم شورای اسلامی است، افزود: حاضرم با نمایندگان استان در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی مناظره کنم.

معاون عمرانی استانداری ایلام به اجرای تونل قلاجه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در روزهای اخیر در برخی محافل و شبکه‌های اجتماعی بحث‌هایی در خصوص جابجایی اعتبار تونل قلاجه مطرح شده که در هیچ استانی اجازه جابجایی اعتبارات پروژه‌ها  وجود ندارد و باید گفت که تونل قلاجه یک پروژه ملی است  و کد اعتباری جداگانه دارد و امکان ندارد این جابجایی اعتباری شکل بگیرد.

شاپور پولادی با بیان این مطلب که عملیات اجرایی تونل قلاجه در تیرماه ماه سال 90 آغاز شده است، بیان داشت: در آن زمان یک قرارداد مقطوعی با پیمانکار بسته‌شده و پیمانکار متعهد شده که کار را با مبلغ 27 میلیارد و 300 میلیون تومان به انجام برساند و دولت متعهد شده که کلیه هزینه‌های پیمانکار را پرداخت کند.

وی پیشرفت تونل قلاجه در سال های 93 و 94 را از 30 درصد به 78 درصد عنوان کرد و افزود: از ابتدای شروع به کار این طرح در تیرماه 90 تا پایان سال 92 طرح تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی با هزینه در گردش 81 میلیارد ریال داشته که طی دو سال گذشته این پروژه پیشرفت فیزیکی چشمگیری داشته و در این دو سال 261 میلیارد ريال در اجرای آن هزینه شده است.

معاون عمرانی استانداری ایلام به تذکر و اتمامِ ‌حجت به پیمانکار طرح برای آغاز کار اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی در این خصوص با پیمانکار گذاشته ‌شده که مقرر شد که چهارشنبه گذشته کار را شروع  کند و در غیر این صورت از اجرای این طرح خلع ید خواهد شد.

شاپور پولادی پروژه بیمارستان 372 تختخوابی ایلام را از طرح های مهم استان دانست و بیان داشت: این طرح تا پایان سال 92 با هزینه 144 میلیارد ريالی، 18 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در حال حاضر ساختمان این بیمارستان40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه کرد ساختمان این بیمارستان 35 میلیارد تومان است.

وی تونل کبیرکوه را از سخت ترین و طولانی ترین تونل های کشور دانست و اظهارداشت: این پروژه تا پایان سال 91 با هزینه کرد 35 میلیارد ريالی 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که طی دو سال اخیر با هزینه 300 میلیارد ريالی 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس برنامه امسال قرار است 300 میلیارد ريال دیگر به این پروژه تزریق شود که پیمانکار در اجرای آن رکورد خوبی زده و توانسته است در 24 ساعت 7 متر حفاری داشته باشد که رکورد بی نظیر است.

معاون عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه در سال 88 تا سال 91 مجموع کل اعتباراتی که از منابع مختلف در اختیار روستاها در بخش عمران دهیاری‌ها 131 میلیارد ریال بوده که از سال 92 تا 94 این عدد به 365 میلیون ریال افزایش پیداکرده است، بیان کرد: عملکرد سه‌ساله این دولت 385 درصد بیشتر از چهارساله گذشته بوده است و علاوه بر این تعداد 211 وسیله نقلیه در اختیار دهیاری‌های استان است و به ‌غیر از 32 روستایی که در گذشته ابلاغ‌شده کلیه دهیاری‌ها حداقل دارای وسیله نقلیه هستند.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه از این تعداد وسیله نقلیه 82 دستگاه و بیش از 42 درصد در این سه سال در اختیار دهیاری‌های استان قرارگرفته است، تصریح کرد: در این مدت 24 باب ساختمان دهیاری با مبلغ هشت میلیارد احداث ‌شده و نیز 9 باب کتابخانه روستایی در راستای کار فرهنگی و نیز 16 باب خانه بهداشت با اعتبار 16 میلیارد ریال احداث‌ شده است.

وی به تزریق 45 میلیارد ریال اعتبار در سه سال اخیر از محل اعتبارات مرزی جهت تکمیل پروژه‌های آب شرب در مناطق مرزی و روستایی و نیز پمپاژ آب در مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در دولت تدبیر و امید به‌ صورت جدی جلوگیری از مهاجرت از روستا است چون در سال 1357 جمعیت ساکن در روستا 70 و در شهر 30 درصد بود اما الآن شاخص جابجا شده و مصرف‌کننده 70 درصد و تولید کننده به 30 درصد رسیده است.

معاون عمرانی استانداری ایلام سطح  زیر کشت گندم استان در سال 92 را 141 هزار هکتار با تولید گندم 246 هزار تن بیان کرد و ادامه داد: این میزان در سال 94  در استان 140 هزار هکتار بوده اما تولید گندم به 300 هزار و 800 تن گندم رسیده است که ناشی از تبدیل اراضی کشاورزی از دیم به آبی و نزولات جوی در طول سال 94 بوده است.

شاپور پولادی میزان اراضی آبی با سیستم های آبیاری تحت‌فشار در سال 92 را حدود 20 هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: در سال 94 این میزان به 23 هزار  و 800 هکتار رسیده که این میزان حدود 16 درصد رشد داشته است و یکی از بحث‌های دولت  در خصوص جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه از سیستم‌های آبیاری، برقی کردن چاه‌های کشاورزی بوده که در سال 92 این میزان 106 مورد بوده که به 115 واحد در سال 94 رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 640 روستا در سطح استان دارای کد شناسایی هستند که 224 روستا از این تعداد در دولت گذشته صاحب دهیاری شده‌اند و در حال حاضر 256 روستا دهیاری دارند، خاطرنشان ساخت: از این تعداد 32 روستا در طول سال اضافه‌شده و 62 روستای استان ایلام زمینه‌ها و مجوزهای اولیه برای دهیار دار شدن آن فراهم‌شده که 160 هزار نفر از جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار دارند.

معاون عمرانی استانداری ایلام به رشد چند برابری اعتبارات عمران شهری در دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه عمران شهری در این مدت حدود 170 میلیارد ريال اعتبار از محل‌های مختلف ارزش‌افزوده و کمک‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری‌های استان اختصاص‌یافته که این عدد در سال 94 به 713 میلیارد ریال رسیده که رشد چند برابری را نشان می‌دهد.

شاپور پولادی اعتبار حوزه‌ حمل‌ و نقل در دولت تدبیر و امید را 370 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: در بحث مسکن 249 میلیارد تومان و 180 میلیارد ریال هم در بخش ایجاد ساختمان‌های دولتی اختصاص‌یافته است.

وی یادآور شد: فراخوان ایجاد باند جاده صالح‌آباد به مهران تا 50 کیلومتر انجام‌گرفته و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود و مسیر اول ایلام تا صالح‌آباد نیز در دستور کار قرار دارد تا بعد از اتمام مرحله دوم عملیات آن انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.