قدس آنلاین: فرماندار تربت حیدریه در رابطه با آمار امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان، گفت: در تربت حیدریه ۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه داریم که ۳ بنای مقدس بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه(س)، امامزاده احمدالرضا(ع) بوری‌آباد و بقعه متبرکه مزار غنچی جلگه رخ مکان‌های زیارتی شاخص این شهرستان هستند.

تربت حیدریه ۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسن فتحی‌نیا صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه(س) تربت حیدریه برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت و روز خبرنگار، اظهار کرد: بخش زیادی از توفیقات کشور مرهون تلاش و زحمات اصحاب رسانه است.

وی افزود: خبرنگاران پاسداران عرصه آگاهی بخشی، حلقه اتصال مردم و مسئولان و آئینه تمام قد مردم سرافزار و صبور هستند و خبرنگار خود از جنس مردم بوده و یار و یاور همیشگی در مدیریت صحیح و مطلوب جامعه است.

معاون ویژه استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز رسالت خبر روزبه‌روز بیشتر از گذشته احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: فضای مدیریت صحیح رسانه نیازمند هنر، هنرمندی، مهارت و توانایی اصحاب رسانه است که خوشبختانه این مهم در خبرنگاران ما وجود دارد.

فتحی‌نیا تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از افتخارات و ثروت‌های کشورمان هستند و به عنوان یک فرصت نگاه می‌شوند و مردم این مکان‌های مقدس را مرجع و پناهگاه خود می‌دانند.

وی تأکید کرد: بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان از سوی مردم حمایت می‌شوند و میزان نذورات و هدایای مردمی چشمگیر است و همه وظیفه داریم که در جهت توسعه، احیاء و شکوفایی این بناهای مقدس تلاش کنیم.

فرماندار تربت حیدریه با اشاره به اینکه دولت‌ها هم موظف به حمایت از اماکن مقدس هستند، گفت: خوشبختانه دولت‌ها در حد وسع و توان توجه داشتند و امیدواریم که در نظام بودجه‌ریزی کشور توجه ویژه‌ای در این حوزه بشود.

فتحی‌نیا در رابطه با آمار امامزادگان و بقاع متبرکه تربت حیدریه، گفت: مقام معظم رهبری از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی یاد کردند  و در تربت حیدریه 10 امامزاده و بقعه متبرکه داریم که 3 بنای مقدس بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه(س)، امامزاده احمدالرضا(ع) بوری‌آباد و بقعه متبرکه مزار غنچی جلگه رخ مکان‌های زیارتی شاخص این شهرستان هستند.

وی افزود: بازسازی و نوسازی بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه(س) در دستور کار قرار گرفته که هم‌اکنون در حال اجرا است و امیدواریم که فضای مناسب این بقعه شریفه را به زودی شاهد باشیم و آماده هستیم تا طرح جامع این بنای مقدس را به مرحله اجرا برسانیم.

معاون ویژه استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در ایام هفته دولت راه دست‌رسی آسان و محور ورودی امامزاده احمدالرضا(ع) بوری‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که فضای این بنای مقدس با حضور آسان‌تر زائران توسعه یابد و امیدواریم که طرح جامع آن هم به زودی آماده شود و با حمایت‌های دولت، سازمان اوقاف و امور خیریه، مردم و بسیج بتوانیم اقدامات لازم در این مسیر اجرایی شود.

فتحی‌نیا با اشاره به اجرای طرح حرم تا حرم در تربت حیدریه در روز اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: طرح پیاده‌روی حرم تا حرم در روز اربعین حسینی به قصد قربت و با حضور دلدادگان حسینی‌ای که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را نداشتند در تربت حیدریه برگزار می‌شود و حاضران مسافت 6 کیلومتری بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه(س) تا امامزاده احمدالرضا(ع) را با پای پیاده می‌پیمایند و در پایان این مراسم اجتماع عظیم عزاداران اربعین حسینی تربت حیدریه برگزار می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.