ملیحه زرین پور- این‌روزها شکل جنگ‌ها هم عوض شده است؛ دیگر جنگ‌های رو در رو معنا پیدا نمی‌کند، دشمن برای از پا درآوردن حریفانش کافی است از درون به آن‌ها رخنه کرده، و با تضعیف آن‌ها از طریق آلودگی‌های مواد غذایی، رواج انواع و اقسام بیماری‌ها و تبلیغ برای کاهش جمعیتی که در آینده نیروی کار و بازوی توانمند اقتصادی و تولیدی هستند، به هدف خود برسد.

جنگ‌‌های ترکیبی؛ از محصولات تراریخته تا سیاست‌های جمعیتی

به نظر می‌رسد که دشمن جنگ‌های ترکیبی‌اش را برای نابودی ملت ایران از سال‌ها پیش آغاز کرده است؛ سال‌هایی‌که ما در غفلت به سر می‌بردیم و از کشور‌هایی‌که مواضع خصمانه با ما داشتند، مواد غذایی و دارو وارد می‌کردیم. این‌روزها مواد غذایی تراریخته و آلوده به سم‌ها و کودهای رنگارنگ شیمیایی، جزو سبد اصلی غذایی  مردم است؛ قرص‌های ناباروری مثل نقل‌ونبات در داروخانه‌ها فروخته می‌شود، هنوز تبلیغات فرزند کمتر، زندگی بهتر ادامه دارد و این شعار، وارد گوشت و خون مردم شده است، و سرطان به‌سبب تغییر عادات غذایی و سبک زندگی، آمار بالایی دارد. به‌راستی چه خطری در انتظار ماست؟ و چرا دشمن اینقدر برای کاهش جمعیت ایران تلاش می‌کند؟  

می‌گویند هزینه هر بمب برای نابودی یک شهر، از هزینه آلوده‌کردن مواد غذایی و نابودی از طریق شیوع بیماری‌‌های مختلف بسیار بسیار کمتر است.

*امنیت غذایی را جدی بگیریم

در همین خصوص دکتر «زهرا طباخی»، داروساز و کارشناس در حوزه محصولات تراریخته به قدس می‌گوید: آن‌چیزی که امروز نگران‌کننده است، حساسیت ایران و تعاملاتش در منطقه است؛ لذا واردات انبوهِ چه محصولات تراریخته و چه محصولات غیرتراریخته می‌تواند برای کشورمان مشکلاتی را در حوزه امنیت غذایی ایجاد کند؛ چراکه تغییرات ژنتیکی و دستکاری شیمیایی و آغشته‌کردن محصولات کشور با سم که لزوماً هم لازم نیست تراریخته باشد، خطرناک است.

به‌گفته این کارشناس، دستکاری‌های ژنتیکی و آلودگی محصولات به مواد مختلف سمی می‌تواند با کمترین هزینه، تأثیرات شگرفی را برروی مردم و یا حتی کشورهای مسلمانی که در منطقه هستند، بگذارد. این مسأله مهمی است که به‌نظر می‌رسد ما چندان برای آن آماده نیستیم.

وی معتقد است که ما قبلاً هم در تاریخ واردات غذا با چنین مشکلاتی مواجه بوده‌ایم؛ چنانچه مجبور شده بودیم محموله‌های بزرگ گندمِ آلوده را دفع کنیم، و باید اذعان داشت که حتی همین دفع‌ها هم می‌تواند برای محیط‌زیست مشکلاتی را ایجاد کند. پس حتی اگر کشف هم شوند، برای امحای آن‌ها هم یک‌سری پروتکل‌های ایمنی خاصی وجود دارد که باید حتماً درنظر گرفته شود، وگرنه خطرآفرین است.

*وابستگی در غذا به بیگانگان، ممنوع!

طباخی می‌گوید: بهترین‌کار برای کشوری‌که ادعا دارد قطب ایجاد امنیت منظقه است، این است که در حوزه غذا وابسته به بیگانه نباشد، خصوصاً اینکه هزینه این دستکاری‌ها و فعالیت‌های بیوتروریسمی خیلی پایین است؛ چنانچه اگر یک موشک امریکایی، دست‌کم چهل‌هزاردلار هزینه داشته باشد، یک دست‌کاری شیمیای و ژنتیکی برروی یک ماده غذایی، کمتر از ده‌هزاردلار هزینه می‌برد.

وی با بیان اینکه کنترل و آزمایش برروی این مواد در مبادی ورودی هم کار مشکلی است، ادامه می‌دهد: یعنی اگر بخواهیم برروی محموله‌ای‌که وارد کشور می‌شود، همه آزمایش‌های ژنتیکی و سم‌شناسی را انجام دهیم، زمان و هزینه خیلی زیادی می‌برد و مقرون‌به‌صرفه نیست؛ لذا می‌بایست به‌جای صرف چنین هزینه سنگینی، روی مبادی ورودی کشور حساسیت داشته باشیم.

طباخی می‌گوید: دو کشور که باهم دشمن‌اند، واردات چندانی از همدیگر ندارند، و این معقول‌ترین و منطقی‌ترین راه است؛ لذا عجیب است که ما گندم و ذرت و حتی محصولات دامی را از آمریکا، و همه بذرهایی را که در کشورمان مصرف می‌شود، از اروپا وارد می‌کنیم. همه این‌ها در آینده مشکل‌ساز می‌شود؛ چون هزینه این اقدامات بیوتروریستی پایین است. 

*چالش جمعیتی و آسیب های محصولات تراریخته

دکتر «طاهره لباف» متخصص ایمونولوژی، پزشک زنان و زایمان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به قدس می‌گوید: درسال 62 نرخ باروری در ایران به 3.4 درصد رسید و سازمان‌ملل اعلام کرد ایران به انفجارجمعیتی رسیده است و برنامه ای داد که برمبنای آن تا سال90 نرخ باروری ایران می‌بایست به 2.1 می‌رسید. لذا برنامه‌های مختلفی گذاشته شد و مقابله با ازدیاد جمعیت در کشور آغاز شد.

لباف می‌افزاید: دشمن نقشه شومی در سر داشت؛ چراکه در همان بحبوحه جنگ که ما داروهای ضروری را چندین‌برابر قیمت واقعی خریداری می‌کردیم، سازمان‌ملل قرص‌های ضدبارداری را به‌طور رایگان در اختیار مراکز بهداشتی ما قرار می‌داد و مرتباً به پرسنل مراکز بهداشتی تأکید می‌کرد که خانواده‌ها را به جمعیت کمتر تشویق کنند. متأسفانه این امر باعث شد نرخ باروری ما به‌جای سال 90 در سال 69 به 2.1 برسد. در سال 72 هم مجلس قانون کنترل جمعیت را تصویب کرد و این امر با تخریب سبک زندگی در ایران، نرخ باروری را به‌شدت پایین آورد و به 1.6 رساند.

وی معتقد است که لازم است در این‌زمینه، آمادگی لازم را کسب کنیم؛ چراکه اگر به همین‌صورت پیش برود، متأسفانه در سال‌های آتی با مشکل جدی جمعیتی مواجه می‌شویم و تا حدود یک نسل دیگر، جمعیت ایران به 35 میلیون‌نفر می‌رسد که بیش از50 درصد آن‌ها بالای 65 سال هستند، و می‌دانید که افرادی‌که بالای 65 سال باشند، دیگر آن قدرت تولید و تفکر را ندارند و نمی‌توانند دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی را پرکنند و باعث پیشرفت در تولید و دیگر مسایل کشور شوند.

لباف می‌افزاید: از طرفی جمعیت بالای 65 سال بیماری‌های مختلفی دارند و نه‌تنها تولیدکننده نیستند، بلکه مصرف‌کننده‌های پرهزینه‌ای خواهند بود و مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد خواهند کرد. در نتیجه نیرویی‌که بتواند وارد چرخه تولید و پیشرفت جامعه شود، بسیار کاهش می‌یابد.

وی همچنین به اشعه‌هایی‌که از طریق ماهواره‌ها و اینترنت وارد بدن می‌شوند، اشاره می‌کند و می‌گوید: این اشعه‌ها در سالیان دراز، ایجاد بیماری‌های مختلف و ناباروری می‌کنند. از طرف دیگر مواد کشاورزی ما، مواد کشاورزی سالمی نیست و کودهای شیمیایی می‌توانند هم سرطان‌زا باشند و هم ناباروری را در جامعه زیاد کنند. همچنین تلاش برای تغییر سبک زندگی و گرایش خانواده‌ها به مصرف فست‌فودها مسأله دیگری است که حاکی از یک مبارزه مرموز و درونی برای کاهش جمعیت در کشور می‌باشد.

*با تبلیغات دشمن بیمار شدیم

پروفسور «پرویز کردوانی» هم به ما می‌گوید: الان در حدود یک‌قرن است که کشورهای پیشرفته صنعتی به‌جای غذا دارند به ما سم می‌فروشند و سیاستمداران ما هم سکوت کرده‌اند.

به‌گفته وی، کود شیمیایی اختراع شد و میوه و سبزی و صیفی‌جات را چندبرابر بزرگتر کرد، ولی بعد دانشمندان متوجه شدند که کود شیمیایی ازته انسان را مریض می‌کند و سرطان‌زاست. آمدند به سوسیس و کالباس نیترات زدند، و درحالیکه باید به هر لیتر کالباس یا سوسیس ۵۰ میلی گرم نیترات زده شود، چرا بیشتر می‌زنند؟ چون ماندگاری آن بیشتر و رنگش قشنگ‌تر باشد و همه این‌ها را به خورد ما می‌دهند.

کردوانی می‌افزاید: نیترات باعث به‌وجود آمدن سرطان معده می‌شود. در منطقه بابل سرطان معده زیاد است، چون کود شیمیایی به برنج‌ها می‌دهند تا تولیدش چندبرابر شود و مرض برنج هم زیاد شده است. الان از ۱۰ کیلو کود ازت که به برنج می‌دهند، یک‌کیلوی آن به آب‌های زیرزمینی‌مان نفوذ می‌کند و آب‌ها هم نیتراتی شده‌اند.

وی تأکید می‌کند: ما خودمان زندگی طبیعی داشتیم، ولی تحت‌تأثیر تبلیغات گسترده دشمن و پذیرش سیاستمداران، از روال خود خارج شدیم و امروزه فست‌فودی که طرفداران زیادی هم بین جوانان دارد، و یا موبایلی‌که همیشه دستشان است، جزو مهلک‌ترین سم‌ها برای نابودی نسل آینده ما هستند.

*مفسدان فی الارض جدید را بشناسیم

دکتر«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس هم با اشاره به جنگ‌های ترکیبیِ پیش‌رو به قدس می‌گوید: زیرساخت توسعه در هرکشور، توسعه‌ انسانی است. علاوه‌بر توسعه‌ انسانی، اگر زیرساخت توسعه در دنیای امروز در کشوری مثل ایران به‌خوبی شکل بگیرد، مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی معتقد است اقدامات صیانتی که به‌صورت پیشگیرانه دارد صورت می‌گیرد، اقداماتی است برای مقابله با هرگونه ورودی خارجی که ممکن است به سلامت و جمعیت کشور آسیب بزند، و ازجمله این ورودی‌ها، ورودی مواد غذایی و داروهاست.

فلاحت‌پیشه می‌گوید: به‌منظور جلوگیری از آسیب به مردم، باید دربرابر این جنگ‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم. سازمان غذا و دارو نظارت‌های خود را برروی مواد غذایی وارداتی انجام می‌دهد و متأسفانه معمولاً بیشترین آلودگی‌ها توسط آن دسته از تجاری صورت می‌گیرد که جان مردم برایشان مهم نیست و فقط به‌دنبال سود بیشتر هستند. لذا می‌بایست در این رابطه حتماً اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد و مجازات‌ها هم متناسب باشد.

به‌اعتقاد این نماینده مجلس، پیشگیری در کشور ما به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و مواد غذایی، آرایشی و دارویی که وارد کشور می‌شود، بسیار آسیب‌رسانند، ضمن اینکه مجازات‌ها هم به‌خوبی انجام نمی‌شوند و در ایران کمتر دیده می‌شود که خاطیان و واردکنندگان مواد آلوده به‌عنوان مفسد فی‌الارض محاکمه شوند، درصورتی‌که این‌ها مفسد فوق فی‌الارض هستند.

وی عمل‌نکردن سازمان استاندارد به وظایف خویش را از بزرگ‌ترین ضعف‌های جامعه می‌داند و تأکید می‌کند: تا زمانی‌که به‌ویژه در زمینه قاچاق کالا توجه اساسی به این امر نشود و استاندارد به وظیفه خود عمل نکند، این مشکلات همچنان ادامه دارد. به یکباره مطرح می‌شود که به‌عنوان مثال ۸۰ درصد سوسیس و کالباس کشور فاقد استاندارد، و غیربهداشتی است، و یا می‌شنویم که آبلیمویی‌که وجود دارد، غیراستاندارد است و اصولاً آبلیمو نیست.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه لازم است آمادگی‌های لازم را برای جلوگیری از آسیب‌های فعالیت‌های بیوتروریستی داشته باشیم، می‌گوید: جرم آن دسته از مسؤولینی‌که در کشور، وظیفه نظارت، استاندارد، بازرسی و مبارزه با قاچاق را برعهده دارند اما به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند، کمتر از جرم افرادی نیست که مفسد فی‌الارض شناخته می‌شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.