قدس آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در رابطه دستاوردهای مثبت برجام در بخش کشاورزی، گفت: بحث برجام دستاوردهای خوبی برای ایران در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی داشته است.

برجام دستاوردهای خوبی در بخش‌ کشاورزی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مزروعی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت و روز خبرنگار، اظهار داشت: مشکل گرانی محصولات کشاورزی و دامی مانند گوشت، مرغ، شکر و سیب‌زمینی در خراسان رضوی برطرف شده و درحال حاضر تمامی محصولات با قیمت متعارف و نرمال عرضه می‌گردد.

وی افزود: در جایی که دولت به بخش کشاورزی توجه کرده مهاجرت از روستا به شهر کمتر بوده است و موج مهاجرت‌ها در شهرستان‌هایی که از پتانسیل کشاورزی خوبی برخوردار بودند و الگوی کشت مطلوبی داشتند کمتر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره میزان صادرات دام استان از ابتدای سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: میزان صادرات دام استان از فروردین ماه سال 94 تا نیمه اول مرداد ماه سال 95، 28 هزار رأس دام و به میزان 6 هزار و 600 تن بوده است که در سال گذشته 17 هزار رأس دام و به میزان 3 هزار و 600 تن صادر شده است و از ابتدای سال تاکنون نیز 11 هزار رأس دام و به میزان 3 هزار تن صادر شده است.

مزروعی در رابطه با میزان گندم تولیدی خراسان رضوی، تصریح کرد: در سال 95 تا این لحظه 570 هزار تن گندم تولید شده و بیش از 600 هزار میلیارد تومان درآمدزایی از این محصول داشتیم و به نسبت کل سال 94 که 470 هزار تن بود از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است؛ در بحث گندم از مجموع 28 شهرستان خراسان رضوی 15 شهرستان تولید حداقلی و 13 شهرستان تولید حداکثری داشتند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری برنامه‌هایی در حوزه کشاورزی پیش‌بینی شده که بخشی از آن اجرایی شده و لخشی دیگر نیز به زودی به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی همچنین درباره میزان جو تولیدی خراسان رضوی، تأکید کرد: در همین مدت بیش از 500 میلیارد تومان درآمدزایی در بخش جو داشتیم و تولید 950 هزار تنی این محصول را داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی رشد بسیار خوبی را برای تولیدات گندم و جو استان در یک بازه زمانی سه ساله پیش‌بینی کرد و گفت: به دلیل رشد نهاده‌ها، ابزار تولید و ماشین آلات کشاورزی افزایش سه تا چهار برابری ارقام تولیدات گندم و جو در یک برنامه سه ساله پیش‌بینی شده است.

مزروعی در رابطه دستاوردهای مثبت برجام در بخش کشاورزی، گفت: بحث برجام دستاوردهای خوبی برای ایران در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی داشته است و پس از توافقات صورت گرفته بذر گوجه‌فرنگی آمریکایی خریداری شد که به میزان 150 تن پتانسیل تولید این محصول را دارد، در صورتیکه در بذرهای قبلی حداکثر این پتاسیل به میزان 30 تن بود و می‌توان گفت این مهم یکی از دستاوردهای مثبت برجام بوده است.

وی افزود: در بحث روند اجرای هرچه بهتر و ثمربخشی مطلوب‌تر طرح آبیاری تحت فشار نیازمند اختصاص اعتبار 170 میلیارد تومانی هستیم و در بخش مکانیزاسیون هم نیازمند تخصیص تسهیلات 80 میلیارد تومانی هستیم و امیدواریم که با حمایت و مساعدت مسئولان امر این دو مهم محقق گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 1559 خدمات مهندسی کاشکی و ارائه خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به متقاضیان این حوزه، بیان کرد: سامانه 1559 خدمات مهندسی کاشکی در روز پنجشنبه 21 مرداد ماه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌شود و این مراسم در محل شرکت خدمات حیاتی کاشکی واقع در میدان فردوسی مشهد برگزار می‌شود و با راه‌اندازی این سامانه خدمات مهندسی کشاورزی به متقاضیان به شکلی مطلوب‌تر و شایسته‌تر ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.