۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
کد خبر: 410214

حلب استانی هم مرز با خاک ترکیه، محل و مکان تجمع گروه های تروریستی در سوریه، مرکز اقتصادی سوریه که البته اکنون دیگر چیزی از آن باقی نمانده است.

حلب جهنم تروریست های تکفیری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، سوریه روزهای سخت اما سرنوشت سازی را سپری می کند.
نه تنها سرنوشت سوریه بلکه سرنوشت غرب آسیا و مسلمان این منطقه به آن گره خورده است.
ماندگاری سوریه برای کشورهای جبهه مقاومت پیروزی بزرگی است و سقوط آن هم ضربه ای بر پیکر جهان اسلام به ویژه جبهه مقاومت خواهد بود.
این موضوع برای دشمن هم به خوبی روشن است که اگر بتواند سوریه را ساقط کند، به هدفش رسیده است. هدفی که بیش از 5 سال است آن را دنبال می کند.
معادلات و محاسبات ائتلاف عربی – غربی علیه سوریه تاکنون که درست از آب در نیامده است، اما آنها هنوز ناامید نشده اند، در واقع دست از سر سوریه بر نمی دارند حتی این ویروس تروریسم را برای رسیدن به هدف، به دیگر کشورها هم تزریق می کنند.
پیروزی های به دست آمده در سوریه مقابل تروریست های تکفیری وهابی و حامیان آنها، به آسانی به دست نیامده است. برای نگهداری این دستاوردها باز هم باید مقاومت ادامه یابد.
اما اکنون شهر و استان حلب به مانند نبرد بر سر مرگ و زندگی است. استانی که از زمان آغاز بحران در سوریه به چنگ تروریست های تکفیری افتاد.
مرز بین حلب با ترکیه این فرصت را به تروریست ها می داد که بتوانند از کمک های ترکیه بهره مند شوند. قطع ارتباط تدارکی آنها شکست سنگین تروریست ها را رقم خواهد زد.
شرایط اکنون برای ادامه عملیات مهیا است، چرا که ترکیه در شرایط پس از کودتا قرار دارد و همانند گذشته نمی تواند به گروه های تروریستی کمک کند.
 مشغولیت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این روزها زیاد است و شاید هم اندکی به این باور حقیقی رسیده است که در باره سوریه و بشار اسد اشتباه می کرده اما غرور سیاسی او اجازه عذرخواهی و یا جبران را به او نمی دهد.
کافی است ترکیه و اردوغان دست از سر سوریه بردارند و دیگر نیازی نیست که کمک دیگری به سوریه و اسد بکنند آنگاه روند پیروزی ها سرعت خواهد گرفت.
بشار اسد در جریان کودتای ترکیه موضعی گرفت که باعث شرمندگی اردوغان شد، حتی دوستان نزدیک اردوغان مانند عربستان سعودی هم موضعی مشکوک و دوپهلو درباره کودتای ترکیه گرفتند.
و اما حلب! این استان اکنون در محاصره نیروهای مردمی، ارتش و نیروهای جبهه مقاومت است.
عملیات آزاد سازی این استان مدت هاست که برنامه ریز شده و لجستیک آن هم انجام شده است.
حملات هوایی و زمینی با موفقیت ادامه دارد و می رود تا با آزادی حلب پازل پیروزی های سوریه کامل تر شود.
اما اهمیت حلب برای دو طرف در چیست؟ هر چند برای دولت و ملت سوریه بخشی از خاک جدایی ناپذیر این کشور است، اما برای دشمن ویژگی بزرگی دارد.
سیاست نظامی تروریست ها ابتدا حفظ حلب است. آنها نمی خواهند این منطقه راهبردی را از دست بدهند، پس همه تلاش خود را خواهند کرد تا آنجا را از دست ندهند.
محاصره حلب تروریست های تکفیری را در تنگنای شدیدی قرار داده است، به همین خاطر برای رهایی از این تنگنای سخت دست به هر کاری می زنند. 
اما در صورتی که مطمئن شوند شکست نزدیک است، تنها کاری که آنها انجام خواهند داد، رهایی از محاصره و جلوگیری از نابودی در جهنمی است که در حلب برای آنها تدارک دیده شده است.
تروریست های تکفیری به خوبی می دانند که اگر محاصره ادامه یابد و هر روز تنگتر شود، مرگ آنها فرا می رسد. 
نابودی تروریست ها در حلب که اکنون محل اجتماع بسیاری از آنها است، ضربه سنگینی بر پیکر تکفیری ها وارد خواهد ساخت و از سوی دیگر، هم شکست سیاسی و هم شکست نظامی را برای آمریکا و عربستان سعودی رقم خواهد زد.
درخواست های مکرر جان کری وزیر خارجه آمریکا بر آتش بس در این منطقه، نگرانی آمریکا را از بابت بازپس گیری حلب نشان می دهد.
در این میان ترکیه چرا علیرغم اختلافات شدیدی که به خاطر سرنگون کردن جنگنده روسیه ایجاد شده بود، به سوی مسکو غش کرده است و قرار است اردوغان برای دیدار با پوتین به روسیه برود؟
ترکیه بوی شکست در سوریه به مشامش خورده است و اکنون که کودتا باعث تضعیف آنکارا در منطقه شده نیازمند بازیابی و تقویت خود است.
ایران و روسیه در کنار دولت و ملت سوریه نقش مهمی در پیروزی های اخیر جنگ این کشور دارند، پیروزی بر تروریست های سوریه، پیروزی ایران و روسیه هم هست.
حلب شاید برای هر دو طرف، نبرد مرگ و زندگی باشد. پیروزی سوریه در این منقطه حساس، تأثیر زیادی بر روند بحران غرب آسیا خواهد گذاشت.
اما این پایان بحران و ماجرا نخواهد بود، بلکه دسیسه های دیگری برای منطقه در نظر گرفته شده که باید آنها را شناسایی و خنثی کرد. کشورهای مسلمان دیگری هم در معرض خطر قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.