انتخاب شعار نمایشگاه که «بسوی فهم قرآن» بود، به دلیل طراحی مناسب توانست رویکرد نمایشگاه را متحول سازد.

  اهم دستاوردهای بیست وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از معاونت قرآن و عترت ارشاد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی در یادداشتی درباره دستاوردهای بیست وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آورده است؛ انتخاب شعار نمایشگاه که «بسوی فهم قرآن» بود به دلیل طراحی مناسب توانست رویکرد نمایشگاه را متحول سازد.

دستاورد اول: رویکرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی

توقع می رفت هزینه‌های نمایشگاه در سال ٩٥ حداقل برابر با نرخ تورم نسبت به سال‌های گذشته از رشد برخوردار باشد. خصوصا به دلیل برپایی نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره) اصلی‌ترین حامی نمایشگاه حاضر به همکاری نگرید که مدیریت نمایشگاه با انتخاب مدیران جهادی و با رویکرد اقتصاد مقاومتی توانست هزینه‌های نمایشگاه را نسبت به سال‌های قبل کاهش دهد. ابلاغ دستورالعمل‌های صرفه‌جویی، راه‌اندازی کمیسیون معاملات و حذف بعضی مخارج غیرضروری، موجب شد در قالب سقف اعتبار مصوب و البته با کیفیتی بالاتر نسبت به سال‌های قبل نمایشگاه برپا گردد. بازدید ١٧٠٠٠٠ بازدیدکننده و رضایت نسبی آن‌ها نشان میدهد با مدیریت جهادی می‌توان کارهای بزرگ و ملی را با کمترین هزینه انجام داد.

دستاورد دوم : شعار واقعی نمایشگاه

انتخاب شعار نمایشگاه که «بسوی فهم قرآن» بود به دلیل طراحی مناسب توانست رویکرد نمایشگاه را متحول سازد. در جلسات سیاست‌گذاری نمایشگاه، شعار به سوی فهم قرآن مصوب شد و برای اعضا و مسئولین کمیته‌ها مقرر گردید تا فعالیت‌ها بر اساس محور فهم قرآن ارائه شود. مدت ٢ ماه زمان کمی بود برای تولید بعضی برنامه‌ها با محوریت فهم قرآن، اما با مطالعه و بررسی و طراحی شبانه‌روزی ایده‌های زیادی به نمایشگاه رسید که در معرض دید بازدیدکنندگاه قرار گرفت. شعار نمایشگاه در مقالات، مصاحبه‌ها، نشست‌ها و رونمایی‌ها تجلی پیدا کرد و این شعار مبنایی شد تا بسیاری از موسسات به این امر مهم توجه پیدا کنند. پیام‌های بسیار زیادی به نمایشگاه رسید که انتخاب فهم قرآن یک انتخاب کلیدی و استراتژیک بوده است. موسساتی که در حوزه فهم فعال بودند، شخصیت‌ها به ویژه مفسرین و مترجمین با این شعار همراه شدند و هر یک تولیدی را پیشنهاد کردند. آثار حجمی و تجسمی خوبی با موضوع فهم قرآن به نمایشگاه رسید و تازه این آغاز کار است.

دستاورد سوم؛ انسجام و هماهنگی

از بهترین دستاوردهای نمایشگاه بیست‌وچهارم می‌توان به انسجام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و موسسات قرآنی اشاره کرد. در یک عملیات شبانه‌روزی با محوریت قرآن کریم و اهل بیت(ع) ده‌ها مدیر، کارشناس، محقق و هنرمند برای خدمت بیشتر به ساحت مقدس قرآن کریم کنار هم جمع شدند و با صبوری، ادب و متانت و با مدیریت وصف ناشدنی یک اثر یکپارچه را خلق کردند. نمایشگاه بیست و چهارم یک حقیقت یکپارچه بود که توانست مدیریت‌های مختلف را در کنار هم و با هم هماهنگ کند و از برآیند آن تابلویی به بزرگی شبستان مصلی امام خمینی(ره) خلق نماید که در این تابلو، رنگ‌ها و سلیقه‌های مختلف همه کمک کردند تا یک آهنگ شنیده شود. این صحنه‌ها وقتی زیبا می‌شدند که افرادی که سختی کار به دوش آن‌ها بود، گمنام ماندند و حتی حاضر نشدند نام آن‌ها در تریبون‌ها و صداوسیما برده شود و زیباترین لحضات زمانی بود که دوستان کار نمایشگاه را با موفقیت به پایان بردند و همه از اینکه توانسته‌اند خدمت ناچیزی به قرآن کریم بکنند شکرگزار حضرت حق بودند، انشاالله این همدلی و هماهنگی همراه با تجربه و دانش بتواند در صحنه‌های دیگر خدمت تجلی پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.