قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وجود اشرافی‌گری در کشور و آن هم نزد مسئولان، مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب بدبین خواهد کرد.

اشرافی‌گری روحیه انقلابی‌ گری را تضعیف می‌کند

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با اشرافی‌گری و مفاسد اقتصادی در دیدار اخیر با اقشار مختلف مردم اظهار کرد: یکی از علائم مفسده در اجتماع، اشرافی‌گری است؛ بدین معنی که وقتی روحیه اشرافی‌گری را  مشاهده می‌کنیم، روحیه تبعیت از دین و اجرای آموزه‌های دینی را مشاهده نخواهیم کرد.

عواقب اشرافی‌گری برای مسئولان

وی ادامه داد: از سوی دیگر وجود اشرافی‌گری در کشور و آن هم نزد مسئولان، مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب بدبین خواهد کرد و نوعی حس دروغگویی از جانب مسئولان و اینکه اقلیتی با روحیه اشرافی زمام امور را در دست گرفته‌اند در میان مردم پدید خواهد آورد.

جعفرزاده تأکید کرد: بنده معتقدم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اتفاقی که باید بیفتد این است که مسئولانی را دارا باشیم که حس نوع‌دوستی و مردم‌دوستی در آنها وجود داشته و از جنس مردم باشند؛ در اینجا منظور از مردم، همان مردم پابرهنه‌ای هستند که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.

اشرافی‌گری روحیه انقلابی‌گری را تضعیف می‌کند

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس ادامه داد: این مردم در جنگ هشت‌ساله، نبرد با منافقین و سایر عرصه‌ها همواره در میدان حاضر بوده و به نظام و انقلاب اسلامی کمک کرده‌اند بنابراین همین مردم باید مبنا والگوی ما باشند و مسئولان هم سعی کنند خودشان را با آنان تطیبق دهند.

وی افزود: روحیه اشرافی‌گری باعث می‌شود که روحیه خدمت به مردم از مسئولان گرفته شود و مسئولان با تفکر غربی و سلطنتی رشد کنند و این امر برای نظامی اسلامی که ریشه سلطنت را خشکانده است اصلا مناسب نیست بنابراین بنده به عنوان یک پدیده زشت و ناپسند و آفت انقلاب از آن یاد می‌کنم.

نماینده رشت در خانه ملت در پایان گفت: اگر بخواهیم پدیده اشرافی‌گری را آسیب‌شناسی کنیم، باید گفت یکی از عواملی است که می‌تواند روحیه انقلابی‌گری را بسیار تضعیف کند. همچنین باید یادآور شد که فیش‌های حقوقی نجومی هم ناشی از روحیه اشرافی‌گری و دوری از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.