قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح حفظ مجازی قرآن کریم که برای نخستین بار در استان در حال اجراست نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام تابستان امسال در زمینه قرآن کریم است.

طرح حفظ مجازی قرآن کریم برای نخستین بار درخراسان جنوبی در حال اجراست

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد طاهر گرایلی در گفت‌وگو با قدس آنلاین دربیرجند،گفت:با توجه به بررسی‌های انجام شده تعداد یک میلیون حافظ قرآن کریم به جامعه تحویل داده شده است.

وی افزود: سهم خراسان جنوبی برای طرح حفظ مجازی قرآن کریم 50 نفر است که تاکنون 45 نفر ثبت نام و در حال آموزش هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی شرکت کردند، اظهار داشت: خراسان جنوبی در زمینه تربیت حافظان قران کریم جایگاه خوبی دارد و جزو استانهای برتر است.

مدیر کل اقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برای طرح حفظ مجازی قرآن کریم 4 مربی تربیت شده و هزینه راه‌اندازی این طرح در خراسان جنوبی 400 میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در زمینه معرفی و شناساندن وقف که بزرگترین اجر اخروی است، گام‌های زیادی برداشتند.

وی با اشاره به اینکه داشته‌ایم که با پیام یک رسانه وقف ایجاد شده است، افزود: شاید به ظاهر خبرنگاران وقف نمی‌کنند اما ترویج فرهنگ وقف در رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها ارزشی کمتر از وقف ندارد و باید شعار «هر نفر، یک واقف» را منتشر کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در جوار امامزادگان در ایام تابستان همزمان با سراسر کشور، طرح نشاط معنوی در حال برگزاری است.

گرایلی با بیان اینکه امسال طرح نشاط معنوی در 43 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی در حال برگزاری است، افزود: تاکنون بیش از 750 نفر در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان در قالب طرح نشاط معنوی شرکت دارند.

وی اظهار داشت: کلاسها در طرح نشاط معنوی به صورت جداگانه برای خواهران و برادران در رشته‌های روان‌خوانی قرآنی، حفظ قرآن کریم، مهارتهای زندگی، کلاسهای اخلاق، آموزش صحیح قرائت نماز، ارودهای تفریحی و آموزشی، احکام روخوانی و روان‌خوانی نماز و مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.