شرکت نفت چنای پترولیوم هند که بخشی از سهام آن به ایران تعلق دارد قصد دارد تا با ۳میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ظرفیت یکی از پالایشگاه‌های خود را ۹ برابر کند.ایران هم در این سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کند.

ایران برای توسعه پالایشگاه هند سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، شرکت نفت چنای پترولیوم که ایران نیز سهامدار آن است اعلام کرد: با هدف پاسخگویی به روند افزایشی تقاضای فرآورده‌های نفتی در هند قصد دارد با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری توسط ایران ظرفیت یکی از پالایشگاه‌های خود را از 20 هزار بشکه در روز به 180 هزار بشکه افزایش دهد.

این شرکت بزرگترین شرکت پالایشگاهی هند محسوب شده و اعلام کرده است که مراحل برنامه‌ریزی برای توسعه این پالایشگاه تا اوایل سال آینده میلادی به اتمام رسیده و سپس به دنبال تایید این طرح از سوی هیات مدیره خواهیم بود.

چنای پترولیوم و دیگر شرکت‌های پالایشی بزرگ هند نظیر ایندین اویل، هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم در حال سبقت گرفتن از یکدیگر در افزایش ظرفیت پالایشی خود هستند. این اقدام با هدف پاسخگویی به افزایش و مصرف روزافزون سوخت در هند انجام می‌‌شود.

هند یک گروه از نماینده پالایشگاه‌ها و مقامات دولتی تشکیل داده است تا نیازهای انرژی این کشور در سال 2040 را ارزیابی کند و بر همین اساس نقشه راه گسترش ظرفیت تاسیسات نفتی این کشور را برمبنای افزایش تقاضا تعیین کند.و

شرکت ایندین اویل با هدف افزایش 30 درصدی ظرفیت تولید خود طی 6 سال آینده 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بخشی از سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری چنای پترولیم از سوی ایران صورت خواهد گرفت چرا که بخش قابل توجهی از سهام این شرکت در اختیار ایران است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.