قدس آنلاین- بیرجند: نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: خالی شدن روستاها از سکنه مشکلات امنیتی را در آن مناطق دربردارد و از طرفی مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه‌نشینی زمینه‌ساز مشکلات و معضلات اجتماعی زیادی است.

خالی شدن روستاها از سکنه مشکلات امنیتی را  دربردارد

به گزارش  قدس آنلاین از بیرجند، نظر افضلی در دیدار با فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: حاشیه‌نشینی دغدغه مشترک پلیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی است.

وی افزود:امنیت موجود در استان مرهون زحمات شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی است که با اخلاص به مردم خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی شهرستانهای نهبندان و سربیشه گفت: مردم در این دو شهرستان از نظر شاخصه‌های زندگی نسبت به سایر شهرستانها عقب‌تر هستند.

افضلی بیان کرد: مسئولان باید با توزیع عادلانه و متوازن بودجه شاخصه‌های زندگی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته افزایش دهند تا از مهاجرت مردم از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: خالی شدن روستاها از سکنه مشکلات امنیتی را در آن مناطق دربردارد و از طرفی مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه‌نشینی زمینه‌ساز مشکلات و معضلات اجتماعی زیادی است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شواری اسلامی انتظار داریم مسأله بیکاری و خشکسالی را از طریق مجلس به صورت جدی‌تر پیگیری کنند.

مجید شجاع اظهار داشت: موضوع حاشیه‌نشینی در استان به معضل اجتماعی تبدیل شده است و با روند خشکسالیها و بیکار شدن عده زیادی از مردم سیر مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی آمادگی دارد تا در امور انتظامی و امنیتی مشاوره  لازم را به نمایندگان منتخب مردم در مجلس ارائه دهد تا راهکارهای عملی از طریق تدوین قوانین اندیشیده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.