قدس آنلاین- یزد : قائم مقام کمیته امدادامام خمینی (ره) استان یزد از احداث و بهسازی ۶۶۵ مسکن مددجویی در استان یزد طی سال ۹۵ خبر داد .

 "احداث و بهسازی ۶۶۵ مسکن مددجویی در استان یزد"

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، در رضا زارع زاده مهریزی نشستی که پیرامون امور مسکن و ساختمان مددجویان تحت حمایت استان یزد و با حضور معاونان توانمندسازی و کارشناسان فنی شهرستانها برگزار شد،" " گفت: تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای کمک به خرید مسکن و احداث منازل مددجویی در مناطق شهری استان یزد تعداد 64 مورد با اعتبار 16 میلیارد و 492 میلیون ریال و تعداد 492 مورد سهمیه برای کمک به تعمیر، تکمیل و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه برای بهسازی و مقاوم سازی 40 مسکن مددجوی روستایی نیز 6 میلیارد ریال هزینه می شود، تصریح کرد: جهت کمک به تکمیل 45 واحد مسکونی نیمه تمام شهری 4 میلیارد و 500 میلیون ریال و برای کمک به تکمیل 24 مورد مسکن نیمه تمام روستایی نیز یک میلیارد و 250 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان از اولویت های کاری این نهاد در سال جاری است اظهار داشت : ارتقاء سطح کیفی ساختمان ها، رعایت اصول فنی، تهیه نقشه مناسب و مورد تایید، به کارگیری عوامل اجرایی ماهر، نظارت دقیق بر مراحل ساخت منازل از جمله نکات مهم این بخش است که باید با دقت پیگیری و اجرا شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 3 هزار و 869 خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد فاقد سرپناه مناسب هستند افزود: طبق نیازسنجی انجام شده تعداد 148 خانوار مددجوی ساکن شهر نیازمند احداث و خرید مسکن، 87 خانواده ساکن روستا نیازمند بهسازی منزل و 91 خانوار نیز نیازمند تکمیل منزل مسکونی خود هستند.

زارع زاده تصریح کرد: تعداد 3 هزار و 543 واحد مسکونی نیز نیازمند حصارکشی، محوطه سازی، گازکشی و تعمیرات جزئی و کلی است .

شایسته ذکر است در این جلسه مقرر شد مددجویان واجد شرایط احداث مسکن بوسیله حوزه حمایت و سلامت خانواده شناسایی و برای شروع به کار احداث به واحد عمران و ساختمان معرفی شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.