امام جمعه موقت تهران گفت: تمام توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند شجره تنومند انقلاب اسلامی ایران را بلرزاند، انقلاب اسلامی مانند خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمنان اسلام استوار باقی خواهد ماند.

  دهه کرامت دهه روضه نیست، بلکه دهه توسل است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، امام جمعه موقت تهران در آیین بزرگداشت حضرت احمدابن موسی شاهچراغ(ع) در این حرم مطهر با بیان اینکه دهه کرامت دهه روضه نیست، بلکه دهه توسل است افزود: دهه کرامت از ابتکارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این دهه فرصت مناسبی برای عرضه سیره امام رضا(ع)، حضرت احمدبن موسی(ع) و امام‌زادگان واجب التعظیم در سومین اهل بیت(ع) به ویژه مقطع امامت این بزرگان است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حضرت احمدبن موسی(ع) در مقابله با دشمنان اهل بیت(ع) به شهادت رسیده است گفت: وجود امام‌زاده‌هایی مانند حضرت احمدبن موسی(ع)، سید علاالدین حسین(ع) و سید میر محمدبن موسی(ع) چراغ راه و چراغ ولایت مداری مردم و مایه برکت این خطه هستند .

وی با اشاره اینکه کسانی تشنه قدرت هستند و هرکاری برای نگه داشتن قدرت می‌کنند، گفت: ضرب المثل 'یا رب مباد که گدا معتبر شود' نسبت به گداهای سیاسیِ حاکم صادق است که حکومت بنی‌عباس یک قرن برای بدست آوردن قدرت مبارزه کرد و تنها ابزاری که جلوی یکه‌تازی خلفای جور را می‌گرفت، قیام‌های ائمه اطهار و امامان معصوم بود.

خاتمی اضافه کرد: مبنای قیام بی‌امان و خستگی‌ناپذیر ائمه اطهار و امامان معصوم ما مومن جهادگر و مومن پیرو راه ولایت حضرت علی(ع) بود که این مهم مساله روز و نیاز امروز ما و فرهنگ کشور ماست.

او ادامه داد: مومن همه قدرتش را در خدمت دین قرار می‌دهد که این مبنا الهام گرفته از ائمه اطهار (ع) و امام‌زادگان ماست که همه ما باید به آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: دنیای استکبار اگر می‌دانست انقلاب اسلامی پیروز شود در دنیا پیشرو خواهد بود، نمی‌گذاشت این شجره طیبه انقلاب اسلامی رشد پیدا کند و امروز تمام توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند شجره تنومند انقلاب اسلامی ایران را بلرزاند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز دنیای استکبار در پی نابود کردن انقلاب اسلامی و اسلام است و مواردی مانند مساله هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است، زیرا آنها می‌دانند که ما به دنبال بمب اتم نیستیم و در قضیه حقوق بشر نیز خود آنها در خط مقدم زیر پا گذاشتن حقوق مردم کشور خود و جهان هستند.

آیت‌الله خاتمی گفت: عموم مردم به ویژه سیاسیون باید بدانند که اگر ما در مقابل دنیای استکباری و دشمنان کوتاه بیائیم، می‌شود مسائلی مانند برجام، زیرا در برجام مردم ما و ناظران بین‌المللی دیدیم که با وجود گذشت شش ماه از برجام و عمل کردن ما به تمام تعهدات و بند بند قراردادهایمان، اما آنها به هیچ یک از قراردادهایشان پایبند نبودند و حرف‌های آنها بازی بود.

وی اضافه کرد: آنها با این بازی گمان کردند می‌توانند از قدرتمندی ایران بکاهند، اما متعهد نبودن آنها به اصول خودشان برای همگان روشن شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مانورهای موشک‌های هزار و 500 کیلومتر و 2 هزار کیلومتر ایران همزمان با مساله برجام ادامه داد: معنای این مانورها در آن زمان به این معنا بود که مذاکره ما از موضع قدرت و نه ضعف است و ما پایبند قراردادها و تعهد خودمان هستیم و اگر آنها عهد شکنی کرده و قراردادها را پاره کنند ما قرارداد برجام را آتش می زنیم.

خاتمی در ادامه عنوان کرد: امروز دکترین دفاعی ما تجاوز به هیچ کشوری نیست و در این دنیای گرگ ها برای ما بازدارندگی دارد زیرا اگر در این دنیا قدرت نباشد برخی کشورها ملت های دیگر را می خورند و قدرت نظامی و دفاعی ما صهیونیست را آشفته کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری مسئولان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای را امین و سخت کوش نامیدند و آنها در برخی از مواضع شجاعانه و قاطع عمل کردند که تیم مذاکره کننده ما باید بدانند که آنها برخاسته از مردم هستند و اگر در مساله هسته ای کشورمان قاطع برخورد کنند ملت ما از آنها حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه امروز دیپلماسی یک قدرت است و جهاد در این عرصه این است که قدرت دیپلماسی در اختیار دین قرار گیرد گفت: تیم مذاکره کننده ما باید در برابر هر تهدیدی در همان سطح جواب دندان شکن بدهند و مقابله کنند که در این صورت محبوب ملت خواهند بود زیرا شعار مرگ بر آمریکا با جان مردم ما عجین شده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مبارزه، جهاد و آرامش ناپذیری در راه خداوند عجین شده با جان مومن است و نمی شود کسی از دین دم بزند اما برای دین هزینه نکند زیرا مومن در هر شرایطی با بهره گیری از فرهنگ جهاد، در مقابل حکومت باطل مقابله می کند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دین‌مداری هزینه دارد و اگر آدم برای دین‌مداری خود هزینه ندهد دین آن از بین می‌رود و این درحالی است که زندگیِ دینی و مکتبی هزینه‌بر است و انبیاء (ص) و ائمه اطهار (ع) ما بیش از همه در این میان سختی تحمل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم ما با پیروزی انقلاب اسلامی یک حکومت دینی تشکیل داده‌اند و قانون اساسی ما برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) و کاملا اسلامی است که اگر ملت‌های دیگر به دنبال متنی برای حکومت اسلامی خود هستند، قانون اساسی ایران اسلامی بهترین متن است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم ما حاکمان جاعل، فاسد و بی‌دین را بیرون کردند و دوره 57 ساله حکومت سیاه پهلوی را از بین بردند و به جای آن حکومت، مومنین و متدینین آمدند و درست است که امروز به برخی از مسئولان انتقاد و گلایه داریم، اما بر این باوریم که پر انتقادترین مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز به حکومت سیاه 57 ساله پهلوی می‌ارزد.

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی گمان می‌کنند که روشنفکری در مخالف خوانی دائم است و در زمان طاغوت با آن رژیم مخالف و مبارزه کردند که کار درستی بود، اما باید قدرت خود را در خدمت به دین به کار گیرند.

خاتمی گفت: جهاد امروز تقویت نظام اسلامی است و کسانی که با بیان و قلمشان در سایت ها، فضاهای مجازی به تضعیف کلیت نظام پرداخته و قانون اساسی و ولایت فقیه را زیر سئوال می برند، فکر می کنند که روشنفکر هستند بلکه این کهنه فکری است.

وی با بیان اینکه ملت ما با اهدای بیش از 200 هزار شهید نظام اسلامی را به دست آورده اند افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی آزادی وجود دارد اما شایسته نیست که برخی دائم نق بزنند و اصل نظام را خدشه وارد کنند بلکه انتقاد سازنده مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: کاری به تعبیرهای فقهی و سیاسی نداریم اما عملکرد ولایت فقیه در دوران 37 ساله پیروزی انقلاب اسلامی در جهت خنثی کردن توطئه‌ ها مصداق خوبی است که این تفسیر ولایت ماست.

آیت‌الله خاتمی گفت: جهاد امروز تقویت نظام اسلامی است که همگان باید قدرت خود را در تقویت نظام اسلامی به کار بگیرند.

 ششم ذی‌القعده، به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدابن موسی(ع) در تقویم تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.