کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی گفت: در کشورهای پیشرفته بهترین افراد در حوزه کودک و نوجوان به‌کار گرفته می‌شوند اما در کشور ما معمولاً مربی‌گری مهدکودک به افرادی کم تجربه و کم مهارت سپرده می‌شود.

آموزش کودکان در مهدکودک‌ها توسط مربیان کم‌تجربه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مینا فرهادی گفت: مربی مهد باید دارای تحصیلات علوم تربیتی و روان‌شناسی کودک و رشد داشته باشد. اما گاهی در مهدها دیده شده که از مربیان متخصص استفاده نمی‌شود یا حتی در برخی موارد میزان تحصیلات مربیان، دیپلم است که بهتر است در این‌گونه مهدها، در طول هفته، حداقل دو روز روان‌شناس در مهد حاضر شود و به مشاهده رفتار دقیق کودکان بپردازد تا در صورت لزوم توصیه‌های مربوط به مربی و والدین را تذکر دهد.

وی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته، بهترین افراد در حوزه کودک و نوجوان بکار گرفته می شود اما در کشور ما معمولا این حرفه به افرادی کم تجربه و کم مهارت سپرده می شود.

فرهادی در مورد شیوه‌های آموزش و یادگیری در مهدکودک ادامه داد: مهدهایی که تنها به بعد آموزشی می‌پردازند مثلا آموزش همزمان دو زبان، لزوما مهدهای مناسب نیستند چراکه بهترین نوع آموزش و یادگیری در سنین خردسالی از راه‌های بازی عینی، کلامی و عملی است و در تنظیم بازی‌ها در سنین مختلف مهد باید دقت کافی شود.

فرهادی گفت: نوع بازی‌ که برای بچه‌ها در نظر گرفته می‌شود، بسیار مهم است. بازی‌های هر گروه سنی باید با توجه به مراحل رشد کودک طراحی شود تا علاوه بر لذتی که کودک از اجرای بازی می‌برد، مهارت‌های جدید را نیز بیاموزد.

وی افزود: مهد کودک ها از طریق مشارکت کودکان در فعالیت های گروهی و شناسایی استعدادها و تشویق کودکان به بروز خلاقیت ها موجب افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.